Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Kingcup -88 takavedolla etupää jumii maantienopeudella

Aloittaja Jyrkiboy, syyskuu 08, 2025, 10:56:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jyrkiboy

Mistä lähtisi etsimään vikaa kun takavedolla maantienopeudessa etupäästä alkaa kuulumaan metallista pärinää ja kun hidastaa vauhtia niin etupäässä rusahtelee ja lyö etupyöriä jumiin. Pysähdyksen jälkeen toimi taas normaalisti. Tämä toistu 100 km matkalla kaksi kertaa, mutta viimeiset 30 km meni ongelmitta. Neliveto pelasi nopealla ja hitaalla alueella tämän jälkeenkin rutinoista huolimatta. Joskus pari vuotta sitten teki pakkasella samantapaista parikertaa hitaassa vauhdissa.
Voiko etupyörien automaattilukon mennä itsestään päälle ajossa vai missä vika ja miten sitä lähtisi korjaamaan ?

Timppa

Mulla ei ole ollu enää noissa nelikoissa automaattilukkoja enää mulle päätyessään mutta oon kuullu että niitten kans on ongelmia ikää ku tulee autolle🤔 lähtisin itse niistä liikkeelle eli manuaalilukot tilalle. Ihme rusahuksia ym ovat puhuneet muut kyllä. Tää on vain sitte kuultua juttua ei oo omaa kokemusta😅
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004