Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera N16 2004 Sytytyspuolat

Aloittaja Aramis, helmikuu 18, 2025, 18:47:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aramis

Alkoi eilen töistä pois lähtiessä Almera tekemään aika ajoin pientä nypytystä ajaessa ja valoissa kävi alikierroksilla ajoittain, aivan kun haluaisi sammua koko kone. Kiihdyttäessä ei ottanut kunnolla aina kierroksia ja sitten saattoi lähteä taas hyökäten matkaan. Aamusella töihin mennessä teki samaa ja perille kun pääsin vaihdoin kolme uutta puolaa, sen verran niitä oli varastossani ja oireista vaan päättelin että puola vika. Oireet hävisi sillä pois ja auto kulkee taas niin kun pitääkin. Kävin kahvitauolla biltemassa, ostin obd-lukijan, ajattelin katsoa minkä pytyn puola siellä oireili mutta vikakoodeja ei ollut muistissa. Kysymys kuuluu: Onko mitään keinoa katsoa esim. yleismittarilla noista kolmesta se rikkinäinen? Jäisi kaksi ehjää vielä varalle, jos joskus taas tarve tulee.
Nissan Almera N16 2004 1.5L Sedan

mies51

Yleismittarista en tiedä, mutta olen korjannut juuri noita sytytyspuolia: Nykäise åuolamötikästä irti se musta muovinen putkivarsi. Katkeaa siitä ylä-tiivistekumin kohdalta. Älä hukkaa sen sisällä olevia osia ja niiden järjestystä. Huomaat osissa vihreää törmää. Se on kuparin hapettumista, kuparivihtrilliä kuten kirkon peltikatossa. Hio se hienolla hiomapaperilla ha kuivaa osat, jos kosteutta. Laita osat putken sisään ja jousen yläpään mötikän piikkiin ja paina putki kiinni mötikkään ja tiiviste paikalleen. Sinulla on taas joukko ehtiä puolia.

chery

Ja jos tulee uusille puolille tarve niin kannattaa esim. Virosta tilata. Eivät ole hinnankiroissa.

https://aeromotors.fi/kataloog/nissan/almera-ii-hatchback-n16/1-5/sytytys-hehkutuslaitteet/sytytyspuola-yksikko?of=m4607;t14657;s10250

Muutenkin tuolta kannattaa tilata osia mitä ei tarvitse heti.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Jukkalmera

Lainaus käyttäjältä: Aramis - helmikuu 18, 2025, 18:47:55Alkoi eilen töistä pois lähtiessä Almera tekemään aika ajoin pientä nypytystä ajaessa ja valoissa kävi alikierroksilla ajoittain, aivan kun haluaisi sammua koko kone. Kiihdyttäessä ei ottanut kunnolla aina kierroksia ja sitten saattoi lähteä taas hyökäten matkaan. Aamusella töihin mennessä teki samaa ja perille kun pääsin vaihdoin kolme uutta puolaa, sen verran niitä oli varastossani ja oireista vaan päättelin että puola vika. Oireet hävisi sillä pois ja auto kulkee taas niin kun pitääkin. Kävin kahvitauolla biltemassa, ostin obd-lukijan, ajattelin katsoa minkä pytyn puola siellä oireili mutta vikakoodeja ei ollut muistissa. Kysymys kuuluu: Onko mitään keinoa katsoa esim. yleismittarilla noista kolmesta se rikkinäinen? Jäisi kaksi ehjää vielä varalle, jos joskus taas tarve tulee.
Jos  vika on puolassa, niin vaihtamalla viallikseksi epäillyn puolan paikkaa pyttyjen välillä keskenään, voit vikakoodien avulla tarvittaessa selvittää siirtyykö vika toiseen pyttyyn. Itse olen saanut luettua koodit Moponetin lukijalla (Quicklynks T49A). Vika saattaa olla myös tulpassa. Minulla autoon vaihdettiin huollossa turhaan uusi puola, kun siellä jäi tulpan vaikutus tarkistamatta.

Aramis

Lainaus käyttäjältä: Jukkalmera - helmikuu 23, 2025, 10:34:39
Lainaus käyttäjältä: Aramis - helmikuu 18, 2025, 18:47:55Alkoi eilen töistä pois lähtiessä Almera tekemään aika ajoin pientä nypytystä ajaessa ja valoissa kävi alikierroksilla ajoittain, aivan kun haluaisi sammua koko kone. Kiihdyttäessä ei ottanut kunnolla aina kierroksia ja sitten saattoi lähteä taas hyökäten matkaan. Aamusella töihin mennessä teki samaa ja perille kun pääsin vaihdoin kolme uutta puolaa, sen verran niitä oli varastossani ja oireista vaan päättelin että puola vika. Oireet hävisi sillä pois ja auto kulkee taas niin kun pitääkin. Kävin kahvitauolla biltemassa, ostin obd-lukijan, ajattelin katsoa minkä pytyn puola siellä oireili mutta vikakoodeja ei ollut muistissa. Kysymys kuuluu: Onko mitään keinoa katsoa esim. yleismittarilla noista kolmesta se rikkinäinen? Jäisi kaksi ehjää vielä varalle, jos joskus taas tarve tulee.
Jos  vika on puolassa, niin vaihtamalla viallikseksi epäillyn puolan paikkaa pyttyjen välillä keskenään, voit vikakoodien avulla tarvittaessa selvittää siirtyykö vika toiseen pyttyyn. Itse olen saanut luettua koodit Moponetin lukijalla (Quicklynks T49A). Vika saattaa olla myös tulpassa. Minulla autoon vaihdettiin huollossa turhaan uusi puola, kun siellä jäi tulpan vaikutus tarkistamatta.

Mitään vikakoodia ei ollut jäänyt muistiin. Ehkä jos koodinlukija olisi ollut ajon aikana kiinni, olisi voinut koodia antaa. Luulisi kuitenkin että siinäkin tapauksessa koodi olisi jäänyt muistiin. Tulpat vaihdoin kesällä, ei siis paria tuhatta km enempää ajettu niillä. Ja auto on pelannut puolien vaihdon jälkeen hyvin.
Nissan Almera N16 2004 1.5L Sedan