Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Juken avaimeton tuska

Aloittaja Maastolaite, joulukuu 18, 2024, 12:34:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maastolaite

Elikkä 2011 juke temppuilee. Avaimettomalla systeemillä, eikä saa käyntiin. Toissa iltana ajoin pihaan ja eilen aamulla ei herännyt henkiin.

Lukot, valot, jne toimii, mutta mittaristoon ei tuu muuta kuin punainen auton kuva jossa avain sisällä. Ja tuota valoa vilkuttaa. Muuten ei mittarissa elämää.

Akku on kunnossa, samoin avaimen patteri. Sulakkeet silmällä tutkittu. Kokeiltu eri akulla ja starttilaturilla.

Ajoneston ollessa päällä pitäis ymmärtääkseni mittaristoon tulla normaalit virrat.

Pieni naksuttelu kuuluu starttinapin takaa kun yrittää käynnistää.

Mistä vois alkaa vikaa etsiä? Onko kellään samantyylisiä kokemuksia?

velihukka

Toimiiko jos käyttää "tyhjän avainpatterin käynnistystä"? Kannattaa katsoa ohjekirjasta, samanikäisessä Leafissä pitämällä avainta lähellä virtanappia kun painaa.(esim. painamalla nappia avaimella)

tikola

Jukesta en sano mitään, mutta Fordin vastaavan logiikan kanssa olen taistellut. Analyysin tulos on tämä

• Kaikki riippuu siitä tunnistaako auto avaimen ajoneston sirun ja tämä on kiinni kahdesta asiasta
  • Auton akusta
  • Lukijoiden kunnosta
  • Avaimen paristolla ei ole Fordissa mitään tekoa tässä

Eli avaimessa on tyhmä siru, jota erilaiset lukijat haistelevat. Lukijoita voi olla yksi tai useampia. Tyypillisesti siellä missä avain tungettaisiin virtalukkoon on sellainen, mutta voi olla muuallakin. Fordissa esim. peilin seutuvilla ehkä on lukija. Minun tapauksessa todennäköisesti peilin seudulla oleva lukija reistaa. Avaimen paristo vaikuttaa minulla vain keskuslukitukseen, eli käynnistykseen sillä ei ole roolia.

Tässä tapauksessa asia voi olla toisin, kun puhutaan kerran "tyhjän avainpatterin käynnistyksestä", joten Juken logiikka voi olla toinen, mutta samanikäisessä Ford Kugassa tuo menee noin. Eli ensimmäinen korjaus on aina varmistaa, että auton akussa on tarpeeksi henkeä ja sen jälkeen ryhtyä pohtimaan missäpäin autoa ne lukijat ovat. Ihan susi systeemi ainakin vanhempaan autoon. Se avaimen tyrkkääminen lukkoon ja lukon ympärillä oleva ajoneston sirun haistelija on ihan toimiva tapa auton käynnistämiseen ja tämä käyttäjän elämän helpottaminen johtaa aina pidemmän päälle ongelmiin.