Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Qashqai -14 takajarrut

Aloittaja Mikko78, heinäkuu 19, 2023, 18:21:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko78

Tuossa lueskelin mitä täältä.löysin aiheesta, mutta en saanut oikein varmuutta.
Nyt kun päivitä vanhan uudempaan ja tässä on tuo sähköinen käsijarru.
Nyt pitäisi vaihtaa jarrupalat taakse... Ja kun osa sanoo ettei voi vaihtaa itse jollei ole tietokonetta koska sähköinen käsijarru  :o
Pitääkö tämä paikkaansa?
Onko siihen konstia kuinka saan vaihdettua palat itse vai onko mahdotonta?

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: Mikko78 - heinäkuu 19, 2023, 18:21:39
Tuossa lueskelin mitä täältä.löysin aiheesta, mutta en saanut oikein varmuutta.
Nyt kun päivitä vanhan uudempaan ja tässä on tuo sähköinen käsijarru.
Nyt pitäisi vaihtaa jarrupalat taakse... Ja kun osa sanoo ettei voi vaihtaa itse jollei ole tietokonetta koska sähköinen käsijarru  :o
Pitääkö tämä paikkaansa?
Onko siihen konstia kuinka saan vaihdettua palat itse vai onko mahdotonta?

Käkkärin saa kytkettyä pois päältä tai niin, ettei mene automaattisesti päälle. En muista tarkkaan mitenkä menee, mutta sitä nappulaa pohjassa pitämällä/vetämällä saa pois päältä. Tietty koneella saa suoraan komennettua, mutta ei oo välttämätön.
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Kebab

Satulan päästä sähköliitin irti ja 9 voltin paristolla antaa satulan moottorille virtaa. Ei ole kuin kaksi napaa. Toistepäin avaa ja toiste sulkee. Helppo homma.

Toinen tapa on ottaa satulasta liitin irti. Tehdä sähköjohdoilla ristiin kytkentä satulan ja liittimen väliin. Ja kun käsijarrun pitäisi mennä päälle, satula avautuukin.

HiTec

Käkän saa myös jämään "auki" ja sen jälkeen jarrujen ropaaminen on ihan normaali juttu :)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08

Mikko78

Kiitos kaikille vastauksista  :)
Käsijarru vain pois päältä kun auton sammutti ja sit palojen vaihto, hyvin meni.

Volvomania

Silleen itsekin vaihtanut aikanaan. Ei poikennut palojen vaihto mitenkään  mekaanisesta käsijarrusta.
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.