Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P12 airbag valo vilkkuu ( taas)

Aloittaja Volvomania, helmikuu 12, 2023, 16:44:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvomania

Moro,
Airbag valo alkoi jokin aika sitten taas vilkkumaan. Irrotin etupenkit ja tutkin airbagin liittimiä. Penkit lähtee irti siten, että levittää pulttien päällä olevat
suojamuovit ja vääntää ne ruuvarilla irti. Sitten vaan pultit irti 16mm avaimella / tai tulppa-avainhylsyllä ja mutterinvääntimellä.
Airbagin liitin on penkin takaosassa ja siinä on keltaiset muovit liittimien päällä. Irrotin keltaisen muovinpalasen ja heiluttelin johtoja ja ruiskutin contact
spraytä. Sitten pultttasin penkit takaisin paikoilleen. Muoviset pulttien suojat jätin pois, kun ne vaikutti turhilta.
Airbagin valon olin saanut jo aiemmin diagnostiikka tilaan. Valo siis vilkkui hitaasti, mutta varmasti.  Käänsin virta-avaimesta virran asentoon II ja,
kuinka ollakaan airbagin valo sammui ( taas) kertaalleen.
Airbagin valo nollaamiseen on useampikin youtube - ohje. Niitä noudattaen valo sammuu, mikäli siis kysymyksessä on kosketushäiriö pankin alla olevissa liittimissä. Mistäs sitä tietää, ennenkuin irrottaa penkit ja ihmettelee liittimien toimintaa.

Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

mies51

Airbag valo on pottuillut monet kerrat 20v ja 300000km aikana. Sitä olen nollannut ja Nissanillekin maksellut. Kuitenkin paras torjunta on, ettei liikuta etupenkkejä vauhdilla. Joku johto siellä heilahtaa ja katkaisee yhteyden, ja taas nollauskonstit käyttöön.

mies51

Olen huomannut, että varsinkin talvella, kun akun jännite laskee lähelle 12 Volttia, vilkkuminen alkaa. Olin viime aikoina kokeillut monta kertaa sitä virta-avaimen kääntöä eikä ollut auttanut. Laitoin akkulaturin ottamaan virtaa parkkitolpasta ja lataamaan akkua. Samanaikaisesti kokeilin sitä virta-avaimen kääntötemppua, niin sain valon pois vilkkumasta.