Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almeran ohjaus puoltaa

Aloittaja jukkax, lokakuu 09, 2021, 15:50:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jukkax

Almera -99 konttiperän ohjaus on alkanut vetämään vasemmalle ja pienissä 20-30 nopeuksissa ratti vatkaa niin että sen tuntee. Ei ole törmätty mihinkään, eikä kannttikiviin ajettu voimalla pyörät vintturassa. Tarkistin myös rengaspaineet. Monttuun ajettaessa olen kuulevani vasemmalta edestä jonkin ontonkuuloisen lonksahduksen/kolahduksen äänen. Mikä lienee vika?

Torspo

Jousi poikki  ::)

Onko puolet samalla korkeudella ?

jukkax

Jousi näyttäisi äkkiseltään tutkittuna ehjältä. Auto on aina kulkenut sentin vasen puoli alempana. Eli siinä ei muutosta.

jukkax

Itse asiassa autohallin lattia on ilmeisesti kalteva, kun takaa katsoo Almeraa se näyttää olevan sentin oikealle kallellaan ja edestä sama toisinpäin. Nyt vasta hokasin.

Torspo

Mittanauhalla navasta lokarin kaareen saa parhaan kuvan tai vanteen alareunasta kaareen.

Nugetti

Pyöränlaakeri, vetarin sisempi pää tai raidetangon kumpi tahansa pää voisi olla antautunut osittain.

Jos ei mitään ole rikki niin jarrukin toki voi laahata.

Paljonko ajettu? Mulla oli etupyörien laakerit kypsänä joskus ~270-280 tkm muistaakseni Almerassa.
Vetoakselien sisäpäät alkoivat olemaan valmiit hieman ennen 300 tkm.

Pyöränlaakereiden väljyyden huomasi ajossa juurikin klonksahduksena kun kiihdytti/paino siirtyi enemmän taka-akselille. Ei kyllä ravisuttanut rattia.

mies51

Lähtisin liikkeelle jarrujen huollosta. Vasemmanpuoleinen etu- tai takapyörän jarru voi laahata. Laahaava etujarru on voinut myös kuumentaa jarrulevyä niin paljon, että se on kieroutunut ja tuntuu nykimisenä ratissa.

mertsi1

Renkaassa runkovaurio? Koitas vaihtaa etupyörä taakse ja takapyörä eteen. Tuo monttuun ajaessa kuuluva kolahdus saattaa johtua viallisesta iskarin yläpään tuennasta tai rikkinäisestä iskarista.

jukkax