Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primeran ruostunut öljypohja

Aloittaja Volvomania, toukokuu 07, 2021, 19:45:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvomania

Onko muilla ollut ongelmia 1.8L moottorin ruostuneesta öljypohjasta? Oletteko joutuneet uusimaan öljypohjan ja saako sen vaihdettua helposti?
Japanilainen kun tekee moottorin, niin pisaraakaan ei öljyä moottorista tai laatikosta vuoda. Lopputulemana on sitten ruostunut auton alusta, mutta että itse öljypohjakin ruostuu!!.
Vaihdoin autoon öljyt ja huomasin öljypohjan olevan umpiruosteessa. Ruiskutin sinne kotelonsuojaa. Jäi vaan vaivaamaan, jos se alkaa vaikka ruostumaan puhki ja öljyt tulee pellolle.  Tämä kulkine on vm 2005 ja vasta 139.000km ajettu.     
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Volvomania - toukokuu 07, 2021, 19:45:29
Onko muilla ollut ongelmia 1.8L moottorin ruostuneesta öljypohjasta? Oletteko joutuneet uusimaan öljypohjan ja saako sen vaihdettua helposti?
Japanilainen kun tekee moottorin, niin pisaraakaan ei öljyä moottorista tai laatikosta vuoda. Lopputulemana on sitten ruostunut auton alusta, mutta että itse öljypohjakin ruostuu!!.
Vaihdoin autoon öljyt ja huomasin öljypohjan olevan umpiruosteessa. Ruiskutin sinne kotelonsuojaa. Jäi vaan vaivaamaan, jos se alkaa vaikka ruostumaan puhki ja öljyt tulee pellolle.  Tämä kulkine on vm 2005 ja vasta 139.000km ajettu.     
On näitä tullut nähtyä juu, Almeroiden alla ja vanhemmissakin koneissa. Ohuelti maalia ja kivet hakkaa maalin pois niin pääsee suolamuussit muhimaan ja ruostuttamaan. Eipä kait se öljypohjan vaihto älytön homma ole, pitää vaan huomioida tiivistesilikonien kuivumisajat ja tiivistepintojen puhtaus/naarmuttomuus. Jossain malleissa saattaa olla pakoputkea tai moottorin tukipalkkia tiellä.

mies51

Nissan pitää yleensä öljyt sisässään, joten öljy ei suojaa molemmin puolin. Sunny N14:ssä eli GA-moottorissa ruostui pienenpieni reikä öljypohjaan, joten ostin uuden öljypohjan. Almera N16 eli QG-moottoria olen koittanut suojata lisämaalaamalla, jottei kävisi samoin.

Volvomania

No pitää yt seurata tilannetta. Öljyä jos näkyy auton alla, niin öljypohja vaan tilaukseen. Onneksi niitä näkyy olevan saatavana ja edullisesti. Kotelonsuojaa jo sinne ruiskuttelinkin. On tuosta ruosteesta joku puhunut ennenkin, mutta vasta nyt öljyjä vaihtaessa tuli asia huomioitua.
Kaikenlaista sitä näkeekin, kun vanhaksi elää...     
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

primu_patu

Terves

Olen vaihtanut öljypohjan 1.8 koneeseen kun tuli öljyt etunurkasta pihalle.

Moottoria tukeva keskipalkki on otettava pois, että saa vaihdettua öljypohjan. Ja sit taisia olla, että etummainen moottorin kiinnike oli irroitettava. Moottorin tuin sitten puupölkyllä. Sitten tiivistäminen ainoastaan tiivistysmassalla koska pohjaa kiinnipitävät pultin on niin lyhyet, et tiivistettä sinne on turha yrittää, kokemusta on. Menihän siinä päivä mukavasti tuon kanssa temutessa.
primu_patu

primu_patu

Niin ja pakoputken joutuu ottamaan pois
primu_patu