Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primeran kipinä hukassa?

Aloittaja Em86, helmikuu 17, 2021, 18:10:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Em86

2000vm 1.6 bensa Primera.

Toiminut täydellisesti mutta nyt kesken ajon sammui kuin seinään. Diagnosoitiin kipinä puutteelliseksi.

Onko näissä virranjakajan ja puolan lisäksi muuta kipinää ohjaavaa toimintoa/laitetta?

Kaikille kiitokset avusta!

Nugetti

Virranjakajan sisällä on nokan asentoanturi. Se noista GA-koneista tuppaa menemään. Niitä saa kyllä erikseenkin kohtuulliseen hintaan, mutta vaatii sen että kaivat vanhan sieltä jakajasta ulos ja katsot mallimerkinnän. Toinen vaihtoehto etsiä uusi tai "uusi" jakaja tilalle, nämä vaan tuppaavat olemaan aika hinnakkaita.

Puoliakin kait joskus menee, mutta harvemmin.

Em86

Kiitos paljon!

Pitää tuo ottaa seuraavaksi työn alle!

Jakopää

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - helmikuu 17, 2021, 18:46:09
Virranjakajan sisällä on nokan asentoanturi. Se noista GA-koneista tuppaa menemään. Niitä saa kyllä erikseenkin kohtuulliseen hintaan, mutta vaatii sen että kaivat vanhan sieltä jakajasta ulos ja katsot mallimerkinnän. Toinen vaihtoehto etsiä uusi tai "uusi" jakaja tilalle, nämä vaan tuppaavat olemaan aika hinnakkaita.

Puoliakin kait joskus menee, mutta harvemmin.

Purkaamolla joskus kattelin, että aika hyvin olivat jakajat kelvanneet. Voikohan kestävyyteen vaikuttaa jotenkin, vai onko jakajissa eroja?
Oma kestänyt kohta 400tkm...

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - helmikuu 17, 2021, 19:29:57
Purkaamolla joskus kattelin, että aika hyvin olivat jakajat kelvanneet. Voikohan kestävyyteen vaikuttaa jotenkin, vai onko jakajissa eroja?
Oma kestänyt kohta 400tkm...
Paha sanoa, niitä antureita on muistaakseni muutamaa eri tyyppiä, liekö niillä sitten jotain oleellista eroa. Lämpö ne kait tappaa nopeiten, esim. kesäkuumalla nurkkapyörittely ja valoissa seisominen (eli kaupunkiajo) kun ajoviima ei jäähdytä konehuonetta.

Mulla oli kanssa ~300 tkm ajettu alkuperäinen jakaja -97 Almerassa.

mertsi1

tuo -00 mallin jakaja on se mikä on "hinnakas". eräs autopurkaamo myi -00 almerasta sen "vaikeasti saatavissa olevan" jakajan 40 eurolla.