Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

EQ:n asennus Sunny -94:n kojetauluun... Vinkkejä projektin loppuun saattamiseen?

Aloittaja miXza-81, syyskuu 05, 2019, 19:07:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

miXza-81

Ongelma: Kuinka asentaa 1/2 DIN-laite siististi ja tukevasti perinteisen DIN-laitteen paikkaan Nissan Sunny -94:ssä (N14)?
( 1/2 DIN-laite on hieman kapeampi ja paljon matalampi kuin tavallinen DIN-laite )

Päädyin aikoinaan tällaiseen, vähintäänkin huvittavaan pika-patenttiin, kun en parempaakaan silloin keksinyt, jottei EQ valahda pois paikaltaan ja että pääsen laitteesta joskus nauttimaankin...

No, aikaa on mennyt nyt jo monia kuukausia, ratkaisua ei ole vieläkään löytynyt ja tuo sama pika-patentti on edelleen kaikkien ihailtavissa.

Harkitsemani vaihtoehdot:

• 3D-tulostus - Tulostettava malli kaikkine lukituksineen olisi itse osattava tehdä, sillä ainakaan tähän mennessä en ole sopivaa mallia Internetistä onnistunut löytämään. Lisäksi kokemukseni 3D mallinnuksesta/tulostuksesta on vähäinen, enkä omista 3D-tulostinta.
  • Muokkaaminen DIN-peitelevystä - Olen myös harkinnut sopivan adapterin tekemistä DIN-peitelevystä, mutta ennemmin tuota EQ:a tuossa oli Nissan Sunnyn orginaali peitelevy, joka ilman EQ:akin tapasi pitää pientä ääntä auton värinöistä johtuen... Voinko siis luottaa siihen että kiinni painettava peitelevy vielä kykenisi tuon metallirunkoisenkin laitteen lisäpainoakin kannattelemaan?

Eli, onko kenelläkään vinkkejä kuinka asentaa tuohon autoon perinteisen (1 DIN) stereon paikalle 1/2 DIN kokoinen laite? -En ole löytänyt sopivaa adapteria, edes eBaystä.
Bonusta olisi mikäli saisin tuon sivussa roikkuvan Aux-johdon ja vielä pienen virtakytkimenkin (EQ:n ja vahvistimen herätevirta) tuohon samaan paneeliin.

Kiitoksia avustanne, jo näin ennalta.

mikan

1/2 din pocket, eikö nämä ole sopivia tuohon tarkoitukseen?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

miXza-81

Kiitoksia vastauksestasi, mikan.

Käsittääkseni ne vaan lisäävät taskun tyhjään 1/2 DIN paikkaan... Vai olenko missannut jotakin? Onko sinulla kenties tullut jotain vastaan mitä en Googlen/eBayn hakutuloksista tuolla avainsanalla heti silmiini saa?

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: miXza-81 - syyskuu 05, 2019, 22:36:55
Kiitoksia vastauksestasi, mikan.

Käsittääkseni ne vaan lisäävät taskun tyhjään 1/2 DIN paikkaan... Vai olenko missannut jotakin? Onko sinulla kenties tullut jotain vastaan mitä en Googlen/eBayn hakutuloksista tuolla avainsanalla heti silmiini saa?

Mutta jos sen laittaa tuohon päälle/alle, niin saa tyhjän lokeron tavaroille ja varmaan pysyy paikallaankin :-) Siisti se ei silti ole, joten jos siistiä haluaa, suosittelen kääntymään jonkun 3D mallintajan/tulostajan puoleen.

Itse varmaan laittaisin sellaisen 1din taskun tuohon ja sitten EQ:n jollakin konstilla taskuun kiinni. Halutessaan voisi sitten vielä laittaa jostain muovilevyn EQ:n päälle tasoksi, ettei mitkään pikkutavarat eksy sinne väliin eikä pilkistä muutenkaan näkösälle itse laite.
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

miXza-81

Kiitoksia vastauksestasi, mcgangsta.

Puolikkaan DIN:nin laite on mittaukseni mukaan sellaiset 8mm kapeampi kuin perinteinen yhden DIN:nin laite, joten vajaan korkeuden lisäksi tuo leveyskin tuottaa päänvaivaa. Tuo sovittaminen yhden DIN:nin taskuun on muuteen hyvä idea, mutta taskujen mittoja kun olen haeskellut, ei lokerojen sisäisistä leveyksistä ei ole löytynyt mitään mainintaa... Epäilen kuitenkin kuvista päätellen että noissa lokeroissa tuskin on alle neljän millimetrin reunat kun kerran lokeron omakin lukitus runkoon pitää jotenkin hoitaa.

Valitettavasti en henkilökohtaisesti tunne yhtään 3D -mallintajia tai -tulostajia... Tähän asti mitä pientä nyt olen tulostanut (ne kolme kertaa), olen myös mallintanut itse. Paikallisessa kirjastossa saa tulostettua edullisesti PLA-muovilla, mutta kovin monia päiviä siellä ei viitsisi istua sen vuoksi etten kokemattomana osaa mallintaa osaa joka kolisematta ja luotettavasti kiinnittyy DIN-paikkaan (tietenkin tarvittaessa irroitettavasti). DIN-laitteiden lukkiutumis ja vapauttamis -ratkaisut eivät ole minulle täysin tuttuja, kuten ei tuo 3D-mallintaminenkaan. Kirjaston PLA myöskin pehmenee kesäisen auton lämpötiloissa, joten onnistunutkin tuloste käy vain kokeena ennen paremmin kestävää tulostetta... Lopullisen version voisi toki tulostuttaa jossakin nettipalvelusta.

Harkinnassani nyt "asennuskasetin" tekeminen tuolle 1/2 DIN:nin EQ:lle vanhan stereon rungosta... Mutta eipä sekään tunnu lukkiutuvan tuohon (stereolle ilmeisesti väärään) asennuskehykseen, ainakaan ilman asennuskehyksen muokkaamista.