Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

P11 lämppärin puhaltimen etuvastus

Aloittaja shamrock, helmikuu 21, 2017, 18:47:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

shamrock

Missä se sijaitsee, ja miten kytketty? Omassa kun on sellainen jännä ominaisuus, että joku teen-itse-säästän-asentaja on sekoittanut sytytysjärjestyksen ja puhaltimen nopeudet, ja tällä hetkellä nopeudet nupista löytyy järjestyksessä 1-3-2-4 :D Myös tuo kakkosen ja kolmosen ero tuntuu aika pieneltä, jos nuo olis oikeassa järkestyksessäkin niin hyppäys ykköseltä kakkoselle olis melkoinen ja siitä taas kolmoselle aika pieni. Onhan tuota jo oppinut käyttämään kun tuolla on jo vuosi tullut ajettua, mutta oishan tuokin kiva saada oikein toimimaan ... kun ensin vaan tietäis mistä päin lähtee purkamaan ennenkuin täytyy koko kojelauta kiskoa autosta irti :) Kiittäen jo etukäteen :)

OH2KV

Pojan P11 löytyi puhallinmoottorin ja tulipellin välistä puhallinkotelossa olevasta kolosta. Ei tarvitse purkaa mitään sukeltaa vain pää edellä selälleen pelkääjän jalkatilaan.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: shamrock - helmikuu 21, 2017, 18:47:15
Missä se sijaitsee, ja miten kytketty? Omassa kun on sellainen jännä ominaisuus, että joku teen-itse-säästän-asentaja on sekoittanut sytytysjärjestyksen ja puhaltimen nopeudet, ja tällä hetkellä nopeudet nupista löytyy järjestyksessä 1-3-2-4 :D Myös tuo kakkosen ja kolmosen ero tuntuu aika pieneltä, jos nuo olis oikeassa järkestyksessäkin niin hyppäys ykköseltä kakkoselle olis melkoinen ja siitä taas kolmoselle aika pieni. Onhan tuota jo oppinut käyttämään kun tuolla on jo vuosi tullut ajettua, mutta oishan tuokin kiva saada oikein toimimaan ... kun ensin vaan tietäis mistä päin lähtee purkamaan ennenkuin täytyy koko kojelauta kiskoa autosta irti :) Kiittäen jo etukäteen :)

Mulla kävi noin kun vaihdoin Motonetin vastuksen. :D

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - helmikuu 21, 2017, 19:56:01
Lainaus käyttäjältä: shamrock - helmikuu 21, 2017, 18:47:15

Mulla kävi noin kun vaihdoin Motonetin vastuksen. :D

Ehkä tässä on joskus historiassa siis tehty just noin. Teoriassa noissa paketeissahan on usein yks vastus josta on otettu väliltä useampi ulosotto, joten johtojen paikkoja vaihtamalla vois saada järkeä asiaan. Pitänee tutkia nyt kun tietää mistä se löytyy :)

spetee

Mulla on sunnyssa ihan sama homma kans! almeran vastuksen laitoin ja siinä pelas ihan oikein, sunnyssa pelaa juurikin nuin 1-3-2-4  :D  mutta 2 ja 3 välillä ei suurta nopeuseroa ole mutta almerassa oli ihan normaali.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

shamrock

Lainaus käyttäjältä: spetee - helmikuu 21, 2017, 21:46:13
Mulla on sunnyssa ihan sama homma kans! almeran vastuksen laitoin ja siinä pelas ihan oikein, sunnyssa pelaa juurikin nuin 1-3-2-4  :D  mutta 2 ja 3 välillä ei suurta nopeuseroa ole mutta almerassa oli ihan normaali.

Eli alkaa vahvistua se usko, että tähän on tuupattu jonkun muun mallin vastuspaketti, ilmeisesti uudemmaan. Pitänee kaivaa se esiin, mittailla pinnien väliltä resistanssit ja järjestelllä johdot uusiks. Toki vois ihan oikeaa osaakin hakea, mutta eihän tällä Primerallakaan enää ole kuin muutama vuosi elinaikaa jäljellä ... toki, eihän se ole kuin reilut 400000 ajettu ja ens viikolla pitäs ainakin vielä vuodeks leima hakea :) Alkaa se tosin sen verran tuunattu olla et saatan pistää leiman jälkeen tyrkyllle ja ostaa Ooppelin :D

mies51

Sunny N14:aan oli se oikea tosi kallis, 59.90 eur mötönetissä.

shamrock

Kaverin purkuautosta löytyi se oikea osa, nyt taas kaikki toimii :) Se vääränlainen olis toki tarjolla jos joku tarvitsee sellaista :)

Mutta kiitos vinkeistä, olipahan nopea korjaus. Pois lukien se aika, mikä tällaiselta keski-ikäiseltä menee könytä sinne jalkatilaan ... ja eritoten ylös sieltä  ;D