Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Micra K11 tyyppivikoja

Aloittaja southend, tammikuu 06, 2015, 09:05:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

southend

Tervehdys kaikille kanssaNissanisteille!

Nyt olisi tilaisuus ostaa perheen toiseksi kulkineeksi P11 rinnalle K11 1,3 koneella. Nämä Micrat ovat jääneet vähän vieraiksi, niin kyselisin vähän vinkkejä, että minkälaisia vikoja kannattaa metsästää.

Onko esim CG13DE yhtä hyvän moottorin maineessa kuin GA16DE, vai olisiko litranen parempi?

Onko vaihdelaatikoissa ollut samanlaisia vikoja kuin Primerassa?

Mitä muuta?


chery

Näissä taisi olla käyntivikaa jonkin verrran. Ilmamassamittarissa voi olla kylmäjuotoksia ja siitä johtuu käyntiviat yleensä. Ruoste taitaa olla se yleisin "tyyppivika". Koneet pitäisi kestää samoin vaihdelaatikot. Kertokoot viisaammat enemmän :)
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Mies

Chery listasikin jo ne olennaisimmat, kaikenkaikkiaan micrat aika pomminvarmoja jos vaan huollot tekee.

Jos vaihdelaatikkoa käyttää oikein eli ei vitosella jyryytä liian pienillä kierroksilla ja pitää öljyt kondiksessa, niin ei senkään kanssa tule ongelmia.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

southend

Kiitoksia vastauksista!

Näin vähän ajattelinkin, ettei paljo muu kuin ruoste vaivaa.

Kumpikos näistä sitten on kannattavampi vaihtoehto, 1,0 vai 1,3?

chery

Itse en ole ajanut kuin litrasella ja kyllä se siltä tuntuukin varsinkin jos on neljä ihmistä kyydissä. Jos itse ostaisin K11 Micran niin hankkisin kyllä 1.3 koneella olevan.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

BA

#5
Liian monen micran kokemuksella voi melkein sanoa että jos ajo on yhtään mitään muuta kuin 5km siirtymiä taajamassa, niin sen litrasen voi unohtaa.
Kuluttaa saman tai enemmän kuin ykskolmonen, eikä kulje, varsinkaan kuormalla mihinkään. Isolohkolla pystyy sitten jo ihan huoletta maantiellä ohittamaankin.

Jos on käytetty huonoja öljyjä niin jakoketju voi rallattaa kylmäkäynnistyksessä. Kiristimeen on tullu parannus vuonna -96, vanhempiin on joku huoltotiedote ja takasinkutsukin vaihtoon. Mutta yhtälailla rallatusta voi kuulua uudemmissakin jos on ajettu huonolla öljyllä.

Molemmilla koneilla näkyy ajetun sellasia 300tkm lukemia aika huoletta, joten ei sitä tarvitse pelätä.
Ilmamäärämittarin juotosvikakin on muutaman minuutin homma laittaa jos on kolvi ja mattopuukko.

Eniten olisin huolissani micran kohdalla ruosteen määrästä. Kaikki ruostuvat jäähdyttimen alla olevasta palkista, vaikka kori olisi muuten ruosteeton. Se voi mennä vuosikausia läpi leimastakin vaikka palkki katoaisi kokonaan, kun ei näy alhaalta päin. Yläkautta lampulla katsellen näkee.
Muuten ruostuu kolmeovisena helmojen takapäistä, viisovisissa ei tätä ole niin pahasti. Takaluukkukin voi olla kahvan alta todella pehmeä ja edetä liian pitkälle ennen kuin huomaa.

Viimeiset 00-02 mallit ovat jonkin verran terveempiä pelleiltään.

southend

Kiitos hyvistä vinkeistä!

Eiköhän se nyt varmistunut, että Micra taloon tulee!

Tuo jäähdyttimen alapalkki ei varmasti olisi itselle tullut mieleen.