Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Kysymys Primeran moottoreiden yhteensopivuudesta

Aloittaja JJJ, kesäkuu 24, 2014, 18:42:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JJJ

Olisi tarkoitus vaihtaa (lue: vaihdattaa) 2006 Primeraan kone (1.8, bensa, leikkasi kiinni, emännän vika... :-[ ). Käykö saman vuosimallin 1.6 kone "heittämällä"?

Kiitos jo etukäteen!

Whee

#1
-

Jylppy

#2
LainaaKooltansa koneet on saman kokoiset. Vaihdelaatikot tietty on erilaiset. Suoraan heittämällä ei mene kun moottorin kannattimet ainakin eroavat eli niiden kanssa joutuu säätämään.

Onko tämä omakohtaista tietoa? 1.8 ja 1.6 ovat saman moottoriperheen koneita (QG16DE & QG18DE), ja kannattimet näyttäis olevan äkkiseltään katottuna samalla varaosanumerolla molempiin koneisiin.


LainaaKysymerkille vaihteen vaihtovivustot ja mitähän ecu tykkää pienemmästä koneesta  :-/

Näissä saattaa jotain eroja ollakkin, mutta kannattanee vaihtaa myös laatikko ja napata ainakin siitä 1.6:sta ECU talteen.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

AkiH

Liekö vielä niinkin, että tuo auton oma ECU on osa ajonestojärjestelmää ja siksikin se kannattaa ottaa entisestä koneesta.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Whee

#4
-

JJM

#5
Ei kannata laittaa 1.6:sta, 1.8 on niin paljon tarjolla ja pitäisi kelvata myös vm.9/1999 eteenpäin (p11-144 mallista alkaen). EDIT: Ei kelpaa, pitää olla P12:sta.

Noissa voi olla aina kaikkea mikä ei näy päällepäin, menee turhaan kikkailuun aikaa jos sähköt ei olekaan nipsnaps liittimet kiinni -juttu.

Ja sitten ihan ehdoton juttu kun se uusi kone on menossa paikalleen -> jakoketju ja kiristin vaihtoon vaikka ei ongelmia olisikaan! Irrallaan helppo vaihtaa eikä tarvitse miettiä. Toki riippuu siitä aikooko autoa pitää miten kauan. Osat ei tuohon hommaan hirveitä maksa.

OH2KV

Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Jylppy

LainaaLiekö vielä niinkin, että tuo auton oma ECU on osa ajonestojärjestelmää ja siksikin se kannattaa ottaa entisestä koneesta.

Totta, eli vaatii ECUn lisäksi vielä sitten luovuttaja-autosta lisäksi NATS-tunnistimen virtalukon ympäriltä, sekä erillisen NATS-IMMU boksin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

clarkkent

Me vaihdettiin P11-144 1.8 kone P12:seen ja ne ei toimi ristiin. P12 on nokka-akselin tunnistin imunokassa ja P11 pakonokassa ja se tais olla syy ettei se lähde edes käyntiin. On niissä muutakin esim. imusarja ei käy ristiin ym..
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

JJM

LainaaMe vaihdettiin P11-144 1.8 kone P12:seen ja ne ei toimi ristiin. P12 on nokka-akselin tunnistin imunokassa ja P11 pakonokassa ja se tais olla syy ettei se lähde edes käyntiin. On niissä muutakin esim. imusarja ei käy ristiin ym..

Kokemusperäinen tieto on parasta, eli perun tuon aiemman olettamukseni tuosta p11-p12 sopivuudesta.

JJJ

Kiitos paljon vastauksistanne. Nyt löytyi vanhaa vastaava 1.8 moottori ja voin unohtaa ton ykskutosen.

*kiittää ja kumartaa*

Whee

#11
-