Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Onko "jarrukilvet" pakolliset?

Aloittaja ristor1, tammikuu 13, 2011, 22:36:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ristor1

Mitenhän mahtaa olla vm. -85 Cherryssä, jossa on etujarrulevyjen taustalla tuollaiset, onko ne olevinaan  suojakilvet, kai niitä jarrukilviksi kutsutaan: onkohan ne ehdottoman pakolliset kapistukset? Mitä ne siinä suojaa? Eihän uusissa autoissa tuollaisia enää ole. Mulla on toinen puoli entinen. Kai se on otettava sitten toinenkin pois, kun tilalle en mistään meinaa löytää ja uusia ei enää Nissanilta saa. Mitäköhän sanovat katsastuksessa? Onko kokemuksia?

Tearcandy

Arvio, ei tieto: varmaan riippuu hitosti katsastusmiehestä. Ei kai ne pakolliset voi olla?  :-?

mikan

Pykälien mukaan ne pitää olla, jos ne on alunperinkin ollut.
Itse olen kyllä pari autoa katsastanut lukuisia kertoja ilman kilpiä. Jopa muutoskatsastanut niin, että lupaehdoissa on mainittu jarrut. Eli on katsottu aika tarkkaan.

Sivu 14 alalaita.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Wildchild-

Kyllähän ne pitäis olla jos alunperinlöytyy, mutta tosiaan kun otat toisenkin pois niin katsuri ei sano mitään.
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

cedricfan

Pitäisi olla, mutta fifiti-siksti että puututaanko. Sillä onko molemmin puolin ei ole juurikaan väliä, koska kyllä inssit tietää, että kasariautoissa nuo ovat aina olleet.
Ja mitä uusiin autoihin tulee, niin onpa joihinkin automalleihin moiset jouduttu lisäämään alkusarjan jälkeenkin, koska ihan oikeesti suojaavat jarruja.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

M i g i

Jos pystyy esittämään että ei ole saatavilla niin ei tarvi olla kuhan ei sitten ole kummallakaan puolella...

meilläpäin ei ole puututtu moisiin.. neuvottu ottamaan pois jos toiselta puolen puuttuu...

StanLaurel

LainaaJos pystyy esittämään että ei ole saatavilla niin ei tarvi olla kuhan ei sitten ole kummallakaan puolella...

meilläpäin ei ole puututtu moisiin.. neuvottu ottamaan pois jos toiselta puolen puuttuu...

Mistä hatusta sä tän vedit? Eihän se nyt niin mene että jos jotain ei enään saa niin sitä ei tarvi ollakkaan, enemminkin niin että jos et pysty hommaamaan/soveltamaan/tekemään uutta (=ehjää) niin autosi ei ole tieliikenne kelpoinen eli ei tule leimaa. Jarrukilpien kohdalla ei nyt niin tarkkaa ole, joku katsuri antaa kuitenkin leiman ilman niitä.

Eiköhän Cherryynkin (= Sunny) löydy vielä ehjiä hyviä käytettyjä jarrukilpiä, onhan noita aikanaan myyty niin paljon ja jos ei niin tekeehän sen itsekkin suht helposti.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

mikan

LainaaPitäisi olla, mutta fifiti-siksti että puututaanko. Sillä onko molemmin puolin ei ole juurikaan väliä, koska kyllä inssit tietää, että kasariautoissa nuo ovat aina olleet.

No ei nyt sentään kaikissa kasariautoissa, mutta cherryissä varmaankin.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

EL5

Ei Migi sentaas omasta hatustaan vetanyt tuota..

Ja AKE:n ohjeistuksen mukaan jarrukilvet kuuluu olla. (siis myos niissa autoissa joihin niita ei ole alunperin saanut)

Joka tapauksessa, Nissanilta saa lapun jossa todetaan etta noita ei tarvita, ainakin WP11 johon ei siis jarrukilpia enaan saa.

Konttorit soveltavat jarkea, silloin kun nille sopii, ja Trafi on selkean yksisanainen.

M i g i

Lainaa

Mistä hatusta sä tän vedit? Eihän se nyt niin mene että jos jotain ei enään saa niin sitä ei tarvi ollakkaan, enemminkin niin että jos et pysty hommaamaan/soveltamaan/tekemään uutta (=ehjää) niin autosi ei ole tieliikenne kelpoinen eli ei tule leimaa. Jarrukilpien kohdalla ei nyt niin tarkkaa ole, joku katsuri antaa kuitenkin leiman ilman niitä.

Eiköhän Cherryynkin (= Sunny) löydy vielä ehjiä hyviä käytettyjä jarrukilpiä, onhan noita aikanaan myyty niin paljon ja jos ei niin tekeehän sen itsekkin suht helposti.
Siitä mikä on päässä... Viranomaistyö suomessa perustuu aikapitkälle soveltamiseen  ;)

eetu

Kerran kuulin katsatuksessa kun kaverilta puuttui toinen suojakilpi.. NIIN katsataja sanoi että käy kun otat ton toisenkin pois! TAI ostat uuden toiselle puolelle ;)  Eli ilmeisesti on aika paljon kiinni katsatajasta tuo kilpi homma
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Antsah

Itse ajattelin kokeilla rekisteröidä 100A:n tänä talvena Cherryn jarruilla, jarrukilpiä ei ole paikallaan kun oli aika heikossa kunnossa.

Saa nähdä kuinka käy..

Flame

LainaaItse ajattelin kokeilla rekisteröidä 100A:n tänä talvena Cherryn jarruilla, jarrukilpiä ei ole paikallaan kun oli aika heikossa kunnossa.

Saa nähdä kuinka käy..

Siinä käy niin että saat leiman jos kaikki muu on kunnossa :)
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

mikan

Juu, niin mullekin kävi. Apinassa kaikki jarruosat uutta ja isompaa, mutta ei kilpiä. Hyvin piti dynossa, kerrankin myös takajarrut. "Leima."

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

grunertee

LainaaJuu, niin mullekin kävi. Apinassa kaikki jarruosat uutta ja isompaa, mutta ei kilpiä. Hyvin piti dynossa, kerrankin myös takajarrut. "Leima."

t. Mika

Mainitsitko muuten jarrumodifikaatiosta ennen leiman painallusta?  ;)
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

mikan

Lainaa

Mainitsitko muuten jarrumodifikaatiosta ennen leiman painallusta?  ;)

Vähän pakko, kun oli muutoskatsastus jossa lupapaperien ehtoina cherryn jarrut.  :)
Vaan on se sen jälkeen vuosikatsastettukin.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

OH2KV

Ja on tehty jarrukilpeä kuvaava peltiriekale kilven paikalle suurinpiirtein polvea vasten kumipäällä ja kumikyynärpäällä muotoillen häthätää leimalle.
Kiinnitys nenäräällä, kuivumisaika kesällä 30h, talvella jäätyy kiinni.

Katsastus OK.

Esbååssa ainakin vaadittiin jarrukilvet molemmille puolille muutama vuosi sitten.

Eli otsikon kysymykseenkin vastaten: Ovat pakolliset katsastusvarusteet.

Se että miten katsuri suhtautuu niihin on eri asia.

Hieman OT, mutta miten teiltä on mitattu ajoneuvon aiheuttamat radiohäiriöt? On katsastuskohde sekin.
Minulta ei ole mitattu koskaan, vaikka aihettakin voisi olla....
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

cedricfan

LainaaHieman OT, mutta miten teiltä on mitattu ajoneuvon aiheuttamat radiohäiriöt? On katsastuskohde sekin.
Minulta ei ole mitattu koskaan, vaikka aihettakin voisi olla....
Niinpä, lukekaapas joskus tuo katsaastuksen arvosteluperusteet huolella. Sen jälken tajuaa ettei kaikkea voi edes ajan takia tarkastaa = monet vähäpätöisemmiksi koetut jutut menee läpi sormien.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Gorgane

Ittellä DX Corollasta sanottu vikalla leimalla toisen puolen täysin haperasta jarrukilvestä, että pitäisi periaatteessa vaihtaa, mutta kun tiesivät, että ei saa enää Toyotalta uutta, niin katsoivat läpi sormien.

Sanoivat silloiselle omistajalle, että jos meinaat vielä joskus leimalle yrittää, niin pitäisi Toyotalta hakea lappu, että osa ei ole välttämätön ja ei ole enää saatavissa.

Samalla logiikalla tyttöystävän isä leimasi Minin aikanaan kesärenkailla talvella eli haki maahantuojalta todistuksen, että mikään valmistaja ei enää tee autoon sopivia talvirenkaita.

Vaihtelua on tietty paikoittain runsaasti, että mitä katsotaan läpi sormien ja mitä ei. Hallipäällikkö koulussa juuri taannoin jutteli, että kyllä niitä kilpiä on joskus jouduttu itse vääntämään, kun ei ole leimalle mennyt ja mistään ei ehjiä enää saa.

osku100A

Nyt tuli kaivettua aika vanha aihe ylös. Tuli hommattua 100 aakkonen jossa jarrukilven pellit pitsiä ja tekaisin uudet, niin ajattelin tiedustella olisiko muille tarvetta tällaisille? Nämä on modattu niin että tulevat pulttien alle, ei pistehitsillä kiinni niinkuin alkuperäiset. Kiinnikkeet on tulppahitsattu migillä. Tuossa linkki kuvaan (taustapuolelta):
https://picasaweb.google.com/70monte/13Maaliskuuta2012#5725788378371492578
En laita myynti-ilmoituksiin, kun ei näitä ole tuon oman parin lisäksi vielä enempää edes tehty.

Tero-75

LainaaNyt tuli kaivettua aika vanha aihe ylös. Tuli hommattua 100 aakkonen jossa jarrukilven pellit pitsiä ja tekaisin uudet, niin ajattelin tiedustella olisiko muille tarvetta tällaisille? Nämä on modattu niin että tulevat pulttien alle, ei pistehitsillä kiinni niinkuin alkuperäiset. Kiinnikkeet on tulppahitsattu migillä. Tuossa linkki kuvaan (taustapuolelta):
https://picasaweb.google.com/70monte/13Maaliskuuta2012#5725788378371492578
En laita myynti-ilmoituksiin, kun ei näitä ole tuon oman parin lisäksi vielä enempää edes tehty.
Linkki ei toimi
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

PeePee

Tein itse omaan 510:seen. Aikaa meni maalauksien kanssa n. 3 tuntia.

osku100A

#22
Sorry, unohtui laittaa kuva julkiseksi. Siis tällaiset:
https://picasaweb.google.com/70monte/13Maaliskuuta2012#5725788378371492578

Tero-75

LainaaSorry, unohtui laittaa kuva julkiseksi. Siis tällaiset:
https://picasaweb.google.com/70monte/13Maaliskuuta2012#5725788378371492578
En ole 100A:n alkuperäisiä kilpiä nähnyt mutta tuo näyttää kyllä mielestäni niin siistiltä työltä että ei muuta kuin tehdas pystyyn, luulisi kelpaavan, jos ei museoleimalle niin ainakin kenen tahansa käyttikseen.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

cedricfan

Kyllä yksi pari kiinnostaa jos hinta on kohtuullinen.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV