Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

620 kone swappi

Aloittaja Juhzi, maaliskuu 17, 2011, 22:03:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhzi

Datsun 720 j15 koneella, mikä vaiheloota tuossa mahtaa olla? Ja sopiiko mikään muu kone tuohon laatikkoon?

Tare

#1
LainaaDatsun 720 j15 koneella, mikä vaiheloota tuossa mahtaa olla? Ja sopiiko mikään muu kone tuohon laatikkoon?
Joko R4W63L tai F4W63L. Epäilenpä, ettei mene, joutuu vaihtamaan sen koneen puolimmaisen pään puolikkaan, jos aikoo laittaa jotain muuta konetta. Kaikkien muidenkin kone vaihtoehtojen laatikot samanlaisia, sopivat vain sille koneelle, johon on suunniteltu. Tietenkin välilaipoittamalla, pitää vain katsoa, että jää pakoputkelle ja startille riittävästi tilaa.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Timppa

mitä ihmettä 720  J15 koneella suomessa :o laitappa nyt kuvia moisesta harvinaisuudesta.
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Juhzi

#3
Lainaamitä ihmettä 720  J15 koneella suomessa :o laitappa nyt kuvia moisesta harvinaisuudesta.

Empä laitakkaan.. Tutulla seisoo lava datsun 1.5 bensakoneella tarpeettomana, ja pikaisen googlettamisen jälkeen tulin siihen tulokseen että se olisi tuo j15. Käyn viikonloppuna katsomassa sitä, voin ottaa kuvia siitä samalla. Laittoa siinä on jos leimalle haluaa mutta siitä ei varmasti paljoa tarvi köyhtyä.

Edit: taisi mennä mallit sekasin, se on varmaanki 620

Tare

#4
Lainaamitä ihmettä 720  J15 koneella suomessa :o laitappa nyt kuvia moisesta harvinaisuudesta.
Taitaa olla arabian tuonti malli(Libya) tai sitten on vaihdettu konetta pienemmäksi, eurooppaan tuotiin J16-koneella.
Onko se varmasti 720:nen ettei vanhempi 620?? :-/ :-/
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Timppa

#5
Lainaa

Edit: taisi mennä mallit sekasin, se on varmaanki 620

nyt kuulostaa tutulta ::)
mutta laita kuvia kuitenkin niitä kun on aika vähä näistä datsun hyötyajoneuvoista täällä ::)
kone swappihan on helppo L-sarjan kone laatikkoineen paikoilleen ja menoksi :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Juhzi

Lainaa

nyt kuulostaa tutulta ::)
mutta laita kuvia kuitenkin niitä kun on aika vähä näistä datsun hyötyajoneuvoista täällä ::)
kone swappihan on helppo L-sarjan kone laatikkoineen paikoilleen ja menoksi :)

Laitan. Onko tuo l18 miten vaikea sovittaa? Ei taida kuitenkaan samoille kiinnikkeille sopia? Piettääkö wikin tieto paikkaansa että l18  puristussuhde on 8.5

Tare

Lainaa

Laitan. Onko tuo l18 miten vaikea sovittaa? Ei taida kuitenkaan samoille kiinnikkeille sopia? Piettääkö wikin tieto paikkaansa että l18  puristussuhde on 8.5
Samat koneen kiinnikeet tuossa on bensakoneille, SD-dieselille antaa eri koneen kinnikkeen,  vaihdelaatikkokin menee samoihin reikiin kuin edellinenkin.  Varmaan tuo puristus noissa pikkarin L-koneissa on jotain tuohon suuntaa, huomattavasti matala puristeisempi kuin henkilöauto malleissa.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Juhzi

Hmm.. Saisin 910 bb ilmaseksi, se on ld20 koneella. Viimekesänä oli se tarkotus hakea ja laittaa kilpiin mutta se oli keretty hajottaa, ikkunat säpäleinä, katolla pompittu yms. Siitä saisi ainakin laatikon, tai sitten koko tekniikan. Onko ld20 ja ld20t koneissa mitään eroa, paitsi tietenki turbo?

Tare

#9
Turbo-koneessa laskettu hieman puristusta. Ei muistini mukaan muuta eroa. Käy ihmeesä hakemassa ainakin se tekniikka talteen, sitä ei koskaan tiedä mitä/kuka sellaista milloinkin tarvitsee. Toisaalta en nyt varmana sano vaan muistini mukaan 620;stä myytiin amerikoissa L18 bensakoneella, siihen 25% lisää konetilavuutta niin saat laittaa sen LD20:sen paikoilleen ja menee samoihin koneen kannattimiin kuin se J-konekin ja saat lisätä turbonkin eikä tehot mene yli 20%:a sen tehoista.Tois mukavan käyttölisän senkin liikkumiseen ja käyttömahdollisuuksiin.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Tare

O.T.Lisäsin hiukan lisää edelliseen.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Timppa

#11
L20B kone oli valikoimassa jo -75 lähtien jenkkeihin vietävissä malleissa ::) mutta L18 versiossa oli rumpujarrut myös edessä ja sen pystyy todistaan servicemanuaalilla.. levyjarrut tuli vasta -77 näihin.. eli tuon perusteella olisi ollu vielä L20B moottorilla varustetuissakin rummut edessä mutta sen todentaminen on vielä hiukan epävarmaa :-/
mutta tuollahan ei suurta merkitystä ole jos vain 2.0 moottorin laittaa.. levyt sinne kannattaa vaihtaa jokatapauksessa ::) niin jos ei sitten satu jo olemaan levyillä :-?

just eilen mietein LD20 moottoria kun muistin että tääläpäin seisoo pari 910 luupäätä toinen pellolla ja toinen yhen liiterin takana ::) tosin nuista ei ole 100% varmuutta onko ko autoja pitäs käydä kyyläämässä kuhan lumet sulaa ::) mutta en näillänäkymin dieseliä laita 620:iin ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Tare

Eihän sitä pidäkään ängetä kaikkiin pikkareihin, mutta jos aikoo tehdä käyttiksen itselleen niin silloin se vois olla varteen otettava vaihtoehto.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Timppa

joo kyllähän LD20 kunnon turbolla veisi varmaan 620 pikkaria mukavasti :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

M i g i

Kyllä veisi L18 Turbollakin ihan kivasti.. Tai SR20 Tai CA18DET tai tai tai.. ei aina sitä tiiseliä.. haiseekin pahalle..

Tare

#15
Lainaajoo kyllähän LD20 kunnon turbolla veisi varmaan 620 pikkaria mukavasti :)
Ja olisi ainakin helppo projekti, ettei siitä jää kiinni projektin valmiiksi saattaminen. Tietenkin oikeiden säätöjen löytäminen vie vähän enemmän aikaa.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

M i g i

Lainaa
Ja olisi ainakin helppo projekti, ettei siitä jää kiinni projektin valmiiksi saattaminen. Tietenkin oikeiden säätöjen löytäminen vie vähän enemmän aikaa.
siltikin bensalla ajaisin mää..

Timppa

#17
niin...  näissä tän ikäisissä lava datsuneissa on pienin homma tuo moottorin vaihto... aivan sama mitä moottoria suunnittelee ::) peltityöt sen sijaan on laajoja/erittäin laajoja :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Juhzi

L18 turbolla oliski hauska mutta menee liian vaikeaksi mulle rakentaa semmonen. Ja näillä polttoaine hinnoilla pieniveroinen diesel on aika jees.

Juhzi

Mikä pulttijako tuossa 620 mahtaa olla?

Tare

Vanteissako? 6x139,7mm l. 6x5,5"
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Juhzi

LainaaVanteissako? 6x139,7mm l. 6x5,5"

Niin, tänks. Tuosta oli pöllitty etuvanteet.

Tare

Lainaa

Niin, tänks. Tuosta oli pöllitty etuvanteet.
Onneksi siihen käy suurin osa 6-pulltisista vanteista, japsi  4-vetomaasto- ja pick-up autot sekä amerikkalaiset 6-pulttiset.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Juhzi

#23
Tämmöset olis ihan jees http://www.vannetukku.fi/suv-black-p-13304.html  :P suunnitelmia olis vaikka kuinka paljon, pitäs nyt vain ensin se auto hakea.
Millähän niitä puristuksia on laskettu ld20t?

Juhzi

Tuossa muutama huono kuva, aika karmeassa kunnossa se on. Pitää uudestaan käydä tutkimassa ko lumet sulaa vähän ja ottaa lapio mukaan. Rumpu jarrut näytti eessäki olevan.
Samassa paikassa on muuten turbo cherry, hintaa muistaakseni 800e. Siinä on sytytyksessä jotain vikaa, sammuu lämpimänä. Voin kysellä lisää siitä tai laittaa yhteystietoja jos jotaki kiinnostaa.





C 110 ratsuni

620:n hän toi on,ei muuta ku taltee vaan ja laitteleen kuntoon.
primera 2,0 sport -00

Timppa

ja tuostakin kuvasta voi päätellä että parempikuntoinen mitä toi mun ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

M i g i

Kerros lisää serrystä..

Juhzi

LainaaKerros lisää serrystä..

700e, savuttaa jonkuverran sinistä. Katsastettu viimeksi 2009. Kameleontti maalaus. Todennäkösesti virranjakajassa vikaa.  Tuossa vanhentunu linkki nettiautoon http://www.nettiauto.com/nissan/cherry/3605712