Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p10 polttimon vaihto.

Aloittaja Nissan-mies, joulukuu 29, 2010, 11:55:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nissan-mies

Valaiskaapa viisaammat tyhmää. Ajovalon polttimoa pitäisi primeraan vaihdella, mutta miten ihmeessä tuon saa auki? Korjauskirjakaan ei aiheesta kerro.
Ja auto on 1991-mallin 2.0 SLX.
Nissan Primera 1994 1.6

Alppu


Saa auki minkä? Kun saat kätesi sinne umpion taakse, siellä on varmaan sellanen muovikehys polttimohässäkän ympärillä, joka pyörittämällä lähtee irti... olisiko siinä polttimon johtoliittimessä joku vivun tapainen, jota painamalla ja taakse päin vetämällä lähtee irti tai sitten vaan vetäsee irti... kumisuojus lähtee vetämällä ja polttimo lienee sellasella metallihakasella kiinni, jodenka päistä kun puristaa yhteen ja vetää taakse, niin pitäisi irrota...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M i g i

? mulla on ihan vaan kumi kaulus..

Alppu

Lainaa? mulla on ihan vaan kumi kaulus..

Muistelinkin Almeran polttimon vaihtoa, saattaa olla vähän erilainen.  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

mertsi1

ensin polttimon johto irti, sitten se kumikortonki helvettihin siitä ja siellä on takana se rautalankahässäkkä, joka on muuten aivan perseestä ainakin -96 mallisessa... on siellä polttimonkannan luona kiinni (umpion pyöreässä kohdassa) sellaisissa mukavissa vakosissa. vanhemmasta mallista en tiedä, onko parempi tuo rautalankasysteemi, mutta jollakin lailla tuntuu, että ainakin omassa autossani polttimo heiluu samalla lailla kun hullun mulkku siinä paikassansa, vaikka kiinnitys olisi paikallaan.