Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

primera päästelee kumisia ääniä...

Aloittaja jensku, lokakuu 19, 2010, 17:44:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jensku

P11 kyseessä siis ja aina jostain montusta/kuopasta/epätasasesta ajaessa oikeelta puolelta eestä kuuluu ´´kuminen hankaus ääni´´...Mikä siis oikein vinkuu??? :(
Vain yksi suunta,se on eteenpäin.Kulkee kone levoton,se tielle tehty on.Ei konetta saa tyhjä käyttää,kai ymmärrät sä sen...

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jensku

Vain yksi suunta,se on eteenpäin.Kulkee kone levoton,se tielle tehty on.Ei konetta saa tyhjä käyttää,kai ymmärrät sä sen...

nissan-man

Lainaa95% varmuudella ylätukivarren puslat.
Mulla ääntelee kans nuo  ::)
P10 GA16DS

jensku

 :D taitaa olla aika yleinen vika mutta kuluvia osiahan nuo eiku vaihtoo vaan pulsat niin eiköhän sit hiljene xD Einarin sai jo primera nimekseen ton ääntelyn takia...
Vain yksi suunta,se on eteenpäin.Kulkee kone levoton,se tielle tehty on.Ei konetta saa tyhjä käyttää,kai ymmärrät sä sen...

Jylppy

En tiedä saako noita puslia vieläkään erikseen, mutta eipä toi koko ylätukivarsikaan maksa Motonetissa kun 49,90€ (tai 69,90€ OE-laatuinen). Ellei ne puslat oo kuluneet, niin rasvaamalla saa kitinän loppumaan.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jensku

Samaa sano yks kaveriki et rasvaa niin loppuis...pitää siis ottaa se projektiks joku päivä :D
Vain yksi suunta,se on eteenpäin.Kulkee kone levoton,se tielle tehty on.Ei konetta saa tyhjä käyttää,kai ymmärrät sä sen...

kurttu

#7
Sama juttu täällä. Ylätukivarsi kolahteli ja narisi. Hain Nissan-liikkeestä uuden tarvikeosan n. 80e. Tämä uusi ei kolahtele, mutta narisee vielä enemmän kuin vanha  :D Tosin vain kostealla säällä kuten vanhakin varsi. Tai saattaahan se olla joku muukin osa joka narisee.

Täytynee ottaa vakitursi irti ja ruiskia sprayvaseliinia tiivisteiden välistä puslille.

jensku

 Eilen satoi vettä ja primera oli hijanen ku mikä ei mitää nitinää tai natinaa kuulun :O Taitaa olla sade sään auto xD...
Vain yksi suunta,se on eteenpäin.Kulkee kone levoton,se tielle tehty on.Ei konetta saa tyhjä käyttää,kai ymmärrät sä sen...

BA

Vesi vanhin voitehista...


Kunnes kuivuu, ja niiden puslien rasvauksestakaan ei ole kohta enää apua kun mätänee koko älytön puslarakenne ja varsi siinä sivussa. ;D

nissan-man

mulla on rasvanipat niissä nivelissä, pystyy laittamaan prässillä rasvaa sinne  ::)
P10 GA16DS

jensku

Käviskö WD-40 sinne? Ainakin siin lukee  :voitelee,syrjäyttää kosteuden,puhdistaa ja suojaa,irrottaa ruostuneet osat ja vapauttaa jumittuneet mekanismit :D
Vain yksi suunta,se on eteenpäin.Kulkee kone levoton,se tielle tehty on.Ei konetta saa tyhjä käyttää,kai ymmärrät sä sen...

OH2KV

Voihan siitä WD-40:stä ensiavuksi olla.
Nuokin alkavat vain olemaan paljon liuottimia sisältäviä CRC-5-56 tapaan. Kuivuvat olemattomiin viikossa.
70- luvulla sai vielä Carambaa, kuka muistaa?
Oli muistitakautumien mukaan hyvää ainetta.

Parasta kestävää voitelua spray- tölkissä saa hakea.
Kierteytysneste CRC SuperCut pysyvintä omien kokemuksien mukaan olomuodoltaan. Bilhelveten leikkuuöljy on liki pelkkää liuotinta.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Jarppis

#13
Omituista jos uusi osa paikallaan ja silti narisee. omassa nitinä alkoi ottamaan päähän ja ihan hyvä,että alkoi sillä multi-link korkannut kiinni ja melkein pystytuesta korvake hankautunut poikki  :o oli aika kurjan näköinen ilmestys,mutta uusilla osilla nitinät katos ja rahapussi keveni  ;D.. oem varaosassa ei ollut rasvanipalle reikiä kuten alkuperäisessä,mutta porailin itse..

Ai niin kyseessä on P10..onko uudemmassa samalla periaatteella toteutettu jousitus muuten ?

Tuossa tuli haettua hylkypaperit katsastuksesta ja ihan mielenkiinnolla kysyin tuosta multi-linkin välyksistä ja kehuivat nissanin antaneen 5-6mm välykset olisivat hyväksyttäviä. omassa oli 20mm ennen vaihtoa ja katsastuksesta läpi  ;D  en usko,että ihan kulutustavaraa jos muistaa rasvailla..siis jo on nipat


nissan-man

LainaaOmituista jos uusi osa paikallaan ja silti narisee. omassa nitinä alkoi ottamaan päähän ja ihan hyvä,että alkoi sillä multi-link korkannut kiinni ja melkein pystytuesta korvake hankautunut poikki  :o oli aika kurjan näköinen ilmestys,mutta uusilla osilla nitinät katos ja rahapussi keveni  ;D.. oem varaosassa ei ollut rasvanipalle reikiä kuten alkuperäisessä,mutta porailin itse..

Ai niin kyseessä on P10..onko uudemmassa samalla periaatteella toteutettu jousitus muuten ?

Tuossa tuli haettua hylkypaperit katsastuksesta ja ihan mielenkiinnolla kysyin tuosta multi-linkin välyksistä ja kehuivat nissanin antaneen 5-6mm välykset olisivat hyväksyttäviä. omassa oli 20mm ennen vaihtoa ja katsastuksesta läpi  ;D  en usko,että ihan kulutustavaraa jos muistaa rasvailla..siis jo on nipat

Mulla on tuossa 2.0 -91 primerassa rasvanipat nuissa.. mutta 1.6.sissa mitä mulla ja lähipiirissä on niin ei oo rasvanippoja...  ::)
P10 GA16DS

BA

LainaaVoihan siitä WD-40:stä ensiavuksi olla.
Nuokin alkavat vain olemaan paljon liuottimia sisältäviä CRC-5-56 tapaan. Kuivuvat olemattomiin viikossa.
70- luvulla sai vielä Carambaa, kuka muistaa?
Oli muistitakautumien mukaan hyvää ainetta.

Parasta kestävää voitelua spray- tölkissä saa hakea.
Kierteytysneste CRC SuperCut pysyvintä omien kokemuksien mukaan olomuodoltaan. Bilhelveten leikkuuöljy on liki pelkkää liuotinta.

Yksi hyvä voiteluaine nykyään on teflonpohjaiset (purkissa PTFE tai PTEF). Pysyy hyvin, ja ruiskiessa menee olemattomiin rakoihinkin. Sprayvaseliinit ja sitkostetut rasvat on turhan tönkköä, ei mene mihinkään rakoihin kovin hyvin.
"Tavalliset" yleisvoiteluaineet 5-56 ja WD40 ovat tosiaan taipuvaisia kuivumaan nopeasti pois, ja siinä sivussa jopa lopulta kuivattamaan entisestään. :P


kurttu

Ropelsin ylätukivarren irti niin pääsin ruiskimaan vaseliinia puslille. Kun varsi on kiinni autossa ei pilliä saa millään ujutettua tiivisteen väliin. Hiljeni laakista.

Kun sitä vartta käänteli toinen pää vielä autossa kiinni niin kyllä se piti melkoista kumista narinaa. Kumma kun ei tehtaalla ole saatu kerralla toimivaa vartta aikaiseksi  >:(

cedricfan

Tuli mieleen ettäjos kumiset helat niin mitäköhän ne tykkää rasvasta...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

kurttu

#18
Jos hajoaa rasvan takia niin uutta vartta vaan kehiin. Puolen tunnin homma ja 80e ketutus. Toiselle puolelle pari vuotta sitten vaihtamani samanlainen varsi on kylläkin toiminut moitteetta.

Tässä on kuvasarja ylätukivarresta, johon on vaihdettu puslat ja laitettu cambersäätö. Varoitus: raskas sivu, kestää latautua.

http://www.trinituner.com/v3/forums/viewtopic.php?t=269885

jensku

Pitää varmaa sit koulus yrittää saaha itellee nosturii käyttöö et sais kunnolla katottuu sen puslan...
Vain yksi suunta,se on eteenpäin.Kulkee kone levoton,se tielle tehty on.Ei konetta saa tyhjä käyttää,kai ymmärrät sä sen...

kurttu

Riittää kun tunkilla nostaa sen verran että eturengas melkein irtoaa maasta. Sitten on yllinkyllin tilaa availla ylätukivarren pultteja. Pitää vaan olla 17mm hylsy ja jatkovarsi + nivel siihen väliin. Suoralla varrella ei mahdu availemaan..

BA

#21
P11-multilinkin pusla on rakenteeltaan sellanen että uloimpana on paksu "stefa", jonka alla metalliset t-malliset holkit vastakkain, ja niiden ulkokuorella muovinen laakerina toimiva holkki. Laakerikuoren ja itse tukivarren välissä on vielä metallinen puslan kuori.


Noita on muutama tullut työn puolesta purettua tutkimuksia varten.

jensku

 :) selvä...yks kaveri selitti et se olis tärkeetä laittaa oikeessa asennossa ja että semmonen mahdollisuus olisi et olis vääräs asennos,mut epäilen että riittäs nyt se rasvaus siihen ku kuitenki nyt kosteil keleil ollu hiljaa,eikä mitn ääniä ole kuulun.Paitsi pyyhkiän sulat vinkuu ku viimistä päivää...Rungottomat meen ostamaan tänään,meinas mennä hermo kaverin ja siskon kans,niitten takia...Ei alle 2kk vanhojen sulkien pitäs vinkuu tollee :-/...Tosin olis seki vaihtoehto että putsais ne jarrunesteel,mielummin nyt laitan enemmä rahaa niin kestää kauemmin hyvin sulat... ;D
Vain yksi suunta,se on eteenpäin.Kulkee kone levoton,se tielle tehty on.Ei konetta saa tyhjä käyttää,kai ymmärrät sä sen...

BA

Primeran (ja K11-micrankin) tyyppivikana on pyyhinvivuston nivelet ja akselit... Hakusanalla Pivot Assy löytynee aiheesta lisää.
Jos vinkuu, pura vivusto, putsaa ja rasvaa... ::)
Muuten lakkaa pahimmassa sateessa pyyhkijät toimimasta kokonaan.

jensku

kokeilen eka vaihtaa sulat jos se ei toimi niin sit haen jtn vaseliinia niin ison pakkauksen jostain että putsaan ja rasvaan koko auton kaikki liikkuvat osat...No on se auto nimensä ´´Einari´´ ansainnut  :D
Vain yksi suunta,se on eteenpäin.Kulkee kone levoton,se tielle tehty on.Ei konetta saa tyhjä käyttää,kai ymmärrät sä sen...