Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Primeran outo ääni

Aloittaja tomilli, syyskuu 07, 2009, 19:43:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tomilli

Moi!
Eli 1.8 Primeran P12 farkkumalli -05 on alkanut tekemään oudon äänen liikkelle lähtiessä. Kun vauhti nousee n.20km/h niin etupäästä kuuluu jonkinlainen kolaus/kalaus/täräys. Aika pieni ääni on mutta ihan selvästi kuuluu ja jopa tuntuu polkimissa ja vaihdekepissä jonkinlaisena täräyksenä.
Jarrut on juuri huollettu, raidetankojen päät vaihdettiin ja katsastusmies katseli pyynnöstä tarkkaan ettei mitään nivelkulumia ole.
Olen tuossa pihalla mäellä testaillut ja tosiaan aina kun viisari on n.20 kohdalla niin silloin ääni kuuluu. Tuntuu kuin joku sähköinen juttu kytkee jonkin päälle. Ääni kuuluu eteenpäin, taaksepäin mentäessä ja jopa vaihde vapaalla mäkeä rullatessa. Mutta vain silloin kun virta on päällä. Ääni kuuluu silloin kun virta-avain on on-asennossa. Pelkkä acc-asento päällä rullaaminen ei aiheuta ääntä.
Onko kellään hajua mikä ääni tuo on ja onko se vakavaa. Voisiko kysessä olla jokin esp tai abs systeemien kytkeytyminen?
Ja tosiaankin ääni kuuluu vain ekan kerran liikkelle lähdettäessä. Kun pysähdyn vaikka heti uudelleen niin enää ei ääntä kuulu ellei virtoja käytä pois.

Janne80

LainaaMoi!
Eli 1.8 Primeran P12 farkkumalli -05 on alkanut tekemään oudon äänen liikkelle lähtiessä. Kun vauhti nousee n.20km/h niin etupäästä kuuluu jonkinlainen kolaus/kalaus/täräys. Aika pieni ääni on mutta ihan selvästi kuuluu ja jopa tuntuu polkimissa ja vaihdekepissä jonkinlaisena täräyksenä.
Jarrut on juuri huollettu, raidetankojen päät vaihdettiin ja katsastusmies katseli pyynnöstä tarkkaan ettei mitään nivelkulumia ole.
Olen tuossa pihalla mäellä testaillut ja tosiaan aina kun viisari on n.20 kohdalla niin silloin ääni kuuluu. Tuntuu kuin joku sähköinen juttu kytkee jonkin päälle. Ääni kuuluu eteenpäin, taaksepäin mentäessä ja jopa vaihde vapaalla mäkeä rullatessa. Mutta vain silloin kun virta on päällä. Ääni kuuluu silloin kun virta-avain on on-asennossa. Pelkkä acc-asento päällä rullaaminen ei aiheuta ääntä.
Onko kellään hajua mikä ääni tuo on ja onko se vakavaa. Voisiko kysessä olla jokin esp tai abs systeemien kytkeytyminen?
Ja tosiaankin ääni kuuluu vain ekan kerran liikkelle lähdettäessä. Kun pysähdyn vaikka heti uudelleen niin enää ei ääntä kuulu ellei virtoja käytä pois.
olisko esp ja abs :än testaus ääni ainakin toyotassa rusahtaa aina kun lähtee käynnistyksen jälkeen liikkeelle... manuaalissakin maininta äänestä ettei syytä huoleen :D :D nyky autoilla on tapana rutista liikkeelle lähtiessä ;D ;D
Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91