Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almera-98 N15 Diesel CD20E Onko tietoa?

Aloittaja Blackfoot, huhtikuu 20, 2009, 16:02:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Blackfoot

Katkasee syötön kun seinään,kun löysää kaasua.Ja kun lisää niin nykäsee.Eli on semmonen on/off malli.Ja kun ei tee sitä aina.Oisko muilla kokemuksia/tietoa moisesta. :-/

Rottis

Mulla sama juttu ykkösvaihteella ja hieman kakkosella, luulenpa että kuuluu moottorin ominaisuuksiin. Tarpeeksi hitaasti jos löysää/polkee kaasua niin sillon ei tuu kyseistä ongelmaa.

Mutta jos tuntuu että ei ole normaalia, aina voit tehdä saman operaation kuin mitä itse tein, eli purat kaasupolkimen pois (muistaakseni kolmella mutterilla kiinni, sekä kolme liitintä eli sähköt), joudut purkaan ensin pois kojelaudan osan joka on ratin/mittariston alla, muuten et siihen kolmanteen mutteriin pääse käsiksi. Tämä on kiinni muutamalla ristipääruuvilla.

Muista ettet pistä autoon virtoja päälle ennenkuin oot kasannu ja pistäny polkimen takas paikalleen ja piuhat kii, muuten saat aimo läjän vikakoodeja josta huollossa ei olla mielissään :)

Eli kun oot irrottanu polkimen, PISTÄ TARKASTI MERKILLE KAIKKIEN OSIEN ASENNOT, kaasupolkimen asentotunnistin nimittäin antaa virheen jos potentiometri tippuu nollille tai menee ihan pohjaan, tämä vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin kun on vaihde päällä (ei varmaa tietoa jälkimmäisestä, mutta kokemuksen perusteella väittäisin).

Kun oot irrottanu potikan (musta boksi polkimen yläreunassa, kahdella ruuvilla kii), murra se auki ensin rappaamalla meisselillä toisella puolella näkyvää kiiltävän mustaa rantua vähän syvemmäksi ja sitten jollain vääntämällä auki. Varo ettet riko reunojen lisäksi muuta.
Sitten kun potikka on auki, taita posliinilevy varovasti pois harjojen päältä, putsaa levy ja harjat huolella esim. jarrukliinerillä (pistä vaikka paperiin ja paperilla hinkkaa), varo ettet taita harjoja.
Jos posliinilevyn hiilikalvot on kuluneet, voit koittaa taittaa harjoja vähän ylöspäin ja ehkä sivulle, varo taas ettei mene harjat toistensa kanssa solmuun, mulla kävi näin, tosin hyvin toimii siitä huolimatta.

Sitten vaan paketti epoksilla kasaan (kannattaa pistää tarkkaan että tulee vesi-/ilmatiivis) ja testaamaan :)