Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

sunnyn bensamittari ei toimi

Aloittaja soturi, toukokuu 26, 2007, 16:59:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

soturi

Mulla on sunny -93 1.6i sedan. kun ostin tuon niin bensamittari toimi silleen jännästi että, kun tankkasin niin mittari ei aina heti liikkunut. Kun olin ajanut jonku matkaa tai muutaman käynnistyksen jälkeen viisari nousi ja bensan kuluessa laski normaalisti. Mutta nyt se ei enää nouse ollenkaa, bensavalo kuitenkin toimii, joten siitä tietää milloin tankata.
Missä se mittarinanturi on, jos sille vois tehdä joitan tai vaihtaa kokonaan uusi tilalle.
Lämpömittari kyllä toimii hyvin, mutta mittarin valot ovat pimeenä bensamittarille ja lämpömittarille :)

KW

Sähköhäröä tai koho jumissa tankissa?  ::)

soturi

TurgeoN

no oiskohan koho bensatankissa?  ;D

soturi

Lainaano oiskohan koho bensatankissa?  ;D

katos pertana empä vaan tiennykkään  :-? mienaan vain että pääseekös siihe käsiksi tankin alapuolelta, vai kenties yläpuolelta.

Tero-75

Lainaa

katos pertana empä vaan tiennykkään  :-? mienaan vain että pääseekös siihe käsiksi tankin alapuolelta, vai kenties yläpuolelta.
Yläpuolelta pääsee käsiksi irroittamalla takapenkin istuinosan, jonka alla on ruuveilla (ja tiivistysmassalla) suljettu luukku. Tämän alta taas löytyy suoraan bensatankin se osa, jossa on lähdöt ym.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

soturi

Lainaa
Yläpuolelta pääsee käsiksi irroittamalla takapenkin istuinosan, jonka alla on ruuveilla (ja tiivistysmassalla) suljettu luukku. Tämän alta taas löytyy suoraan bensatankin se osa, jossa on lähdöt ym.
Kiitosta vain :)

vartzu

Mulla on itellä 1.4 -93 sunny ja olen aivan saman ongelman kanssa pohtinut nyt pitkään.
Mittari toimii noin päivän tai kahden viiveellä. Lämpömittari toimii hyvin kyllä.
Katsoin juuri anturin. Se liikkuu kuin uusi. Rasvasin kaikki liittimet sieltä penkin alta.
Mutta ei toimi vieläkään. Bensa valo pelaa hyvin. ???

Kuulemma se mötikkä sielä mittarin takana saattais vaikuttaa mutta silloin pitäisi olla kai häikkää myös lämpömittarissa.

Se anturin tiiviste on O-Rengas. Se mulla ainakin kun otin pois aivan nätisti niin se venähti varmaan sentin. Aika kova homma laittaa takas. Se on niin vaikea nyt mitata sitä tiiviste pintaakin.

Jos irroitat sen O-Renkaan niin voitko mitata sen paksuuden ja halkaisijan? Tietenkin jos se ei venähdä.

soturi

LainaaKuulemma se mötikkä sielä mittarin takana saattais vaikuttaa mutta silloin pitäisi olla kai häikkää myös lämpömittarissa.
Tuosta luin itsekkin jostaki.
Voi olla että en ite uskalla alkaa säätämään ton kans. Taidan vain sanoa vakio korjaus äijälle että koittaa saada tuon toimimaa samalla kun laittaa auton katsastus kuntoon :)
Voin toki sanoa sille että mittaa sen tiivisteen samalla.

chery

Itsellä on samaa vaivaa kuin yllä olevilla ollut... Tänään sitten koko mittari ei noussut enään ollenkaan ja tässä LX varusteettomassa ei ole edes bensavaloa joten hiukan v-mäinen vika. Hajooko sieltä mittarin takaa joku regulaattori vai missä on vika?

Lämpömittari kyllä toimii. Vanhemmassa N13:ssahan sekoaa molemmat mittarit regun hajotessa.

Eli lienee helpoin hakea ehjä mittari jostain ja vaihtaa se vai saako sen regun jostain järkevästi hommattua? Kolvi pysyy kyllä kädessä.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04