Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Almera N16 vuosimallia 2002 nostopaikat tunkille jos haluaa pukitkin

Aloittaja Slasher-, elokuu 22, 2025, 20:01:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slasher-

Heippa!

Tarkoituksena olisi nostaa auto ylös ensin ensin molemmat eturenkaat ja sen jälkeen molemmat takarenkaat jarrujen putsausta varten. Kysymykseni koskisi auton tunkkausta ylös ja mistä kohdin jos haluan laittaa pukit niihin "virallisiin" lovikohtiin. En voi siis silloin tunkata niistä kohdista. Onko vinkkejä?

Kysymykseni:

1) Voiko tästä kohtaa nostaa autoa edestä ylös, tässä videossa kohdassa 1:53 tyyppi nostaa edestä tollaisesta metallisesta kohdasta mikä vissiin tunkkauspaikka? Kestääkö? (myös kuva alhaalla kuva 4.)

2) Löysin takahelmasta läheltä virallisia tunkkauskohtia ruostuneet pyöreät kohdat, onko noi osa tukirakennetta ja uskaltaako noista tunkata ylös? Kuvat alhaalla (kuva 2+3)

3) muita vinkkejä mistä voisi tunkata edestä tai takaa?

Kiitos kaikille joilla jotain apua antaa :)

Kuva 1

takahelman lähellä kohta, jossa on kuvan 2 ja kuvan 3 pyöreät kohdat

Kuva 2

uskaltaako tästä nostaa

Kuva 3

uskaltaako tästä nostaa

Kuva 4 Edessä oleva nostokohta, uskaltaako tästä tunkata

Slasher-

Ainiin vielä lisäkysymys:

Voinko tunkata ylös niiden "virallisten" tunkkauskohtien vasemmalta tai oikealta puolelta siitä helmasta vai onko pakko osua niiden kahden loven väliin. Tämähän ratkaisisi ongelman koska voisin tunkata esim. 10cm oikealta vai vasemmalta puolelta ja sitten laittaa pukin niiden kahden loven väliin

mies51

Riippuu kynnyskoteloiden ruosteisuudesta, kannattaako koteloista nostaa edes siinä pokkauksessa olevien kahden kolon kohdalta. Sunnya nostelin lopussa takaa pitkittäistukivarren etupäästä nivelen kohdalta. Almera N16 olen nostanut noista virallisista nostopisteistä, kun olen hoitanut kynnyskoteloiden sisäpuolisen ruostesuojauksen aika uutena. Sunnysta viisastuneena.

Slasher-

Lainaus käyttäjältä: mies51 - elokuu 23, 2025, 22:21:13Riippuu kynnyskoteloiden ruosteisuudesta, kannattaako koteloista nostaa edes siinä pokkauksessa olevien kahden kolon kohdalta. Sunnya nostelin lopussa takaa pitkittäistukivarren etupäästä nivelen kohdalta. Almera N16 olen nostanut noista virallisista nostopisteistä, kun olen hoitanut kynnyskoteloiden sisäpuolisen ruostesuojauksen aika uutena. Sunnysta viisastuneena.

Kiitos vastauksesta! Täytyykin koittaa etsiä tuo pitkittäistukivarren etupää.

Mihin olet laittanut pukit jos olet nostanut almeraa noista virallisista nostopisteistä? Koska silloinhan pukkeja ei saa tuohon samaan kohtaan koska tunkki vie jo sen tilan

mies51

En ole käyttänyt pukkeja enkä mennyt auton alle. Renkaan irrotettuani olen laittanut renkaan auton alle. Jos tunkki kaatuu, auton nurkka putoaa tämän renkaan päälle ja saan tunkattua uudestaan ylös.