Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Pulsar 1.2 l, Bensiini,, Automaatti, mulle tarjolla vaihtoautona

Aloittaja villek, toukokuu 17, 2025, 18:25:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

villek

Olisi tuollainen vm. 2016 Nissan Pulsar saatavilla automaattilootalla. Ajettu 136000 km, varusteina mm. Vakkari, 360 Kamera.

Onko kellään Pulsareista kokemusta? Mitähän tuollaisesta melko siististä yksilöstä kannattaisi maksaa (hintahaarukkaa).

Tuossa saattaa olla myös integroitu navigaattori, mutta en tiedä kannattaako sille paljon arova antaa. Päivitykset voi olla vähän sitä tai tätä.

Ja vielä mietityttää varaosatilanne. Ei noita kovin paljon ole myyty, joten löytyyklöhän varasosiakaan kohta?

Tuolla ei ole talvipyöriä, mutta mietin että jos oman Primeran 1.8 talvipyörät sopisivat. Niissä olisi lähes uudet nastarenaat.

cedricfan

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

villek

shamrock

Lainaus käyttäjältä: villek - toukokuu 17, 2025, 21:38:11
Lainaus käyttäjältä: cedricfan - toukokuu 17, 2025, 19:47:30CVT, pysy kaukana!

Mitä CVT tarkoittaa ja mitä ongelmaa?

Continuously Variable Transmission, eli portaaton automaatti. Käytännössä lamellihihnalla ja kahdella kiilahihnapyörällä joiden leveyttä pystyy muuttamaan. Ilmeisesti Nissan ei tuossa oikein onnistunut, me jaettiin postia vuosikaudet Fordin CVT:llä ilman ongelmia. Ennemmin mä pysyisin kaukana tuosta DiG-T moottorista. Ketjuja on porsinut sadan tonnin nurkilla kun kiristäjä lakkaa toimimasta.

cedricfan

villek

Ok, hyvä tietää.
Auton vaihdon tarve on kyllä niin pieni, että voi odottaa jotakin esim Hyundai, Kia, Opel Astra -malleista jos sattuu hyvä kohdalle.

Primera on vielä hyvin voimissaan, että silläkin ajaisi vielä pitkään, mutta ihme juttu tuo autokuume, kun aina keväisin iskee. Siihen ei buranat auta.

Jukkiz

Jos on tollasta vaivaa, niin älä hyvää käyttistä mee vaihtamaan. Osta rinnalle joku mahdollisimman tyhmä vaohtoehto ja jatkossa vaihtelet sitten sitä, niin ei tarvii lääkitä autokuumetta millään turhan järkevällä

Itellä tällähetkellä varmaan järkevin auto on -89 chevy van ja seuraavaksi järkevin -73 fiat(seat) 600. Itse oon luopunu noista oikeasti järkevistä käyttöautoista jo vuosia sitten kokonaan. Voi vaan aina ostaa jotain tyhmää, kun ne tuntuu olevan paljon kivempia
PL411 -65 J13ss x 3 + -66
Manta A -71, Fiat 600 -71 ja -73, Chevrolet x 2, Cadillac

villek

Entä Pulsar manuaalilootalla oleva malli, mitä sanotte kestävyydestä, tyyppivioista ym.

Olisi ainakin hyvät varusteet, mm 360 kamera ym:

Nissan Pulsar (vm 2015, 138 tkm) DIG-T 115 Tekna 6M/T Leather ** Suomi-auto / 360-kamera / Koukku / Nahkasisusta / Vakkari / Kaistavahti / Bluetooth

Vanhempaa Nissan Qashqai mallia saisi käytettynä suhteellisen edullisesti, mutta ei taida olla kovin hyvässä maineessa. Ne olisi myös hyvin verusteltuja.

cedricfan

Teknisestihän Pulsar ja Qashqai on kovasti samanlaisia CMF-C/D pohjaisia, mutta eri koppa ja valmistusmaa: toinen Britti ja toinen espanjalainen. Eli pitkälti suurin osa Qashqain asioista koskee myös Pulsaria,

Kebab

Unohda nyt tuo 1.2 litrainen DIG-T 115 kone. Se on pommi. Niitä taitaa olla enemmän romuina myynnissä kuin ajokelpoisina  ;D

mies51

villek

Mulla on vm. 2007 1.8 moottorilla oleva Primera. Sinänsä ihan hyvä mulle, kun ajan hyvin vähän. Ei tuo edes paljonkaan öljyä vie: 1 dl/1000 km

mies51

Hyvä auto, jos ei syö öljyä. Sitten sillä ajelee pitkään ja halvalla, kun pidät ruosteet poissa.

mies51

Ja muista vaihtaa moottoriöljyt ja suodatin viimeistään 15000 km tai moni vaihtaa tiheämpäänkin. Niin ei männänrenkaat jumiudu. Ja ootko vaihtanut vaihteistoöljyt tai tarkistanut öljyn tason? Ainakin Almeralla 1.8 vaihteisto kestää, moottorit syö öljyä, ja Almera 1.5:ssä toisinpäin.