Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan almeran raitisilmasuodatin?

Aloittaja N-I-S-M-O, syyskuu 17, 2017, 19:06:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

N-I-S-M-O

En tarkkaa muista missä sijaitsee kyseinen suodatin. Eli missä?

Nugetti

N15 korisessa löytyy hanskalokeron takaa. En nyt ulkoa muista oliko N16 samassa paikassa.

cedricfan

Ohjeita vaihtoon löytyy suodatinvalmistajien sivustoilta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Jonttula

Myös n16 löytyy hanskalokeron takaa. Hanskalokero irtoo parilla nipsulla reunoistaan ilman työkaluja. Ei tarvi mitään työkaluja kyseinen vaihto operaatio. Hyvin yksinkertainen homma.

sbm

Videokin löytyy youtubesta. Ilman ohjeita meni aikanaan hetki saada hanskalokero irti kun ei noita muovitappeja tajunnut heti vetää irti. Aukee kyllä voimallakin mutta ei tee muoviosille hyvää  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=6kIeEHbIOQk

N-I-S-M-O

Mikamika

Miten valmistenumeron perusteella oleva neliskanttinen ei sovi tähän mun autoon? Suodattimen mitat muistaakseni jotain 150x250mm - kerran vaihtanut ja en muista mista sen ostin.

Eli ts.

On myynnissä 2 kpl raitisilma suodatinta, Almera n16

tikola

Ei sopinut minullakaan jarrupalat, joten oma näppituntuma on, että vuosimallin sisällä on jotain variaatiota noissa autoissa. Se missä osissa ja missä malleissa, mutta siitä omakin kokemus kielisi. Toki valmistenumerolla ei saisi sakata, mutta joskus noin käy. N16 vuodelta 2000 minulla.

cedricfan

Yksi iso sekoitava seikka on se, että noita tehtiin Enganissa ja Japanissa. Meillä tiettävästi vain ekan vuoden Sedanit on japanilaisia. Toinen on FaceLift jo vuonna 2002, ja Autokeskuksen tapa ostaa jämäeriä vanhoja vuosimalleja = Traficomin antama ikä ei stemmaa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mies51

Mun Sedan N16 uudempi versio eli 2003 malli. Siihen sopii kyllä Motonetin noin 200 x 220 kokoinen raitisilmasuodatin. Katso onko siinä merkintää, miten päin laitetaan.

keke151

Motonetista minäkin ostin N16 raitisilmasuodattimen rek.numeron perusteella ja hyvin kävi paikalleen.