Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Almera N16 virta-avaimen kaukosäätimen pariston vaihto

Aloittaja keke151, tammikuu 13, 2025, 17:28:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keke151

Moi.Vaihdoin virta-avaimeen pariston mutta kaukosäädin on mykkä eikä toimi.mokasinko jossain vai onko pariston vaihdossa joku aika missä ajassa se pitää vaihtaa.

mies51

https://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=15626

Tuolla AkiH ohjeella olen saanut koodattua sen jälkeen, kun olen vaihtanut pariston.

keke151

Ei kyllä näillä ohjeilla tapatunut mitään ei ole mitään elonmerkkiä lukkoihin,miten voi yhtä-åkkiä mennä noin mykäksi avain vai onko lukituksen keskusyksikkö sitten viallinen.Missähän se keskusyksikkö Nissanissa sijaitsee ja onko jollain kokemusta tämmöisestä hommasta?

Rentner

Vaihdoin syksyllä patterin vastaavan auton avaimeen. Toimi heti ilman koodaamisia. Onko patteri oikein päin, kunnolla paikoillaan, tyhjä?

chery

Laitoitko paristoksi Tokmannin halvimman pariston vai laadukkaamman ja kalliimman?

Itse taistelin Maximan kaukosäätimen kanssa viime keväänä ja syyksi paljastui Tokmannin halpis paristo. Alkoi pelaamaan kun laittoi kalliimman.

Paikallinen avainsuutari painotti että ei ikinä noihin autojen kaukosäätimiin noita halpoja kun ne ei välttämättä toimi.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

keke151

Tokmannilta ostin vartapariston ei sillä ainakaan toimi,en tiiä mikä paristo olis sitten hyvä.

keke151

Lainaus käyttäjältä: Rentner - tammikuu 14, 2025, 17:35:15Vaihdoin syksyllä patterin vastaavan auton avaimeen. Toimi heti ilman koodaamisia. Onko patteri oikein päin, kunnolla paikoillaan, tyhjä?

Siinä voi olla jotain muuta häikkää.

shamrock

Onko sulla ne painikkeidet kumit ok? Niiden laatu on aika surkeaa, kaverille olen tilannut noita jo useampia. Lakkaa toimimasta kun se kumi ei enää paina sitä itse painiketta piirikortilla.

keke151

mistä tilasit ne painikkeiden kumit ja onko ne itse vaihdettavissa?

Reniki

Mulla hajos se koko piirilevy siitä avaimesta, niitäkin saa netistä muutamalla eurolla uusia. Ottaa vaan transponderin vanhasta avaimesta uuteen, niitäkin voi toki tehdä itse lisää, mutta tulee jo edullisemmaksi käydä lukkosepällä sitten jos vain yhden tarvitsee lisää.

shamrock

Lainaus käyttäjältä: keke151 - tammikuu 14, 2025, 19:44:09mistä tilasit ne painikkeiden kumit ja onko ne itse vaihdettavissa?

eBaysta tällä kertaa, tosin sieltä tulee se koko kotelo-osa, mutta kun ei sekään paljon mitään maksa. Vaihdettavissa on, olen tilannut kaverille kun multa sujuu tuo etsiskely helpommin, hänen joku kaverinsa on taas sen vaihdon tehnyt. Mutta ei kuulemma ole kummoinen homma.

https://www.ebay.com/itm/222772672289

keke151

jos ottaa transponderin vanhasta avaimesta ja vaihtaa uuteen avaimeen täytyykö avain koodata uudestaan.

shamrock

Lainaus käyttäjältä: keke151 - tammikuu 16, 2025, 11:29:35jos ottaa transponderin vanhasta avaimesta ja vaihtaa uuteen avaimeen täytyykö avain koodata uudestaan.

Jos kaikki siirtää vain uusiin kuoriin, mitään ei tarvitse koodata.

Reniki

Lainaus käyttäjältä: shamrock - tammikuu 16, 2025, 15:21:48
Lainaus käyttäjältä: keke151 - tammikuu 16, 2025, 11:29:35jos ottaa transponderin vanhasta avaimesta ja vaihtaa uuteen avaimeen täytyykö avain koodata uudestaan.

Jos kaikki siirtää vain uusiin kuoriin, mitään ei tarvitse koodata.

Keskuslukitus pitää koodata jos vaihtaa sen piirilevyn, jos se on rikki. Mutta se onnistuu ilman mitään laitteita, pelkkä auto riittää.

Transponderin koodaamiseen tarvii sitten muitakin välineitä, ja edullisinta suutarilla/lukkosepällä jos tarvii vain omaan käyttöön yhden tai pari.

Reniki

Laita kuva siitä sun avaimesta. Mulla on yks tommonen piirilevy ylimääräisenä jos tarvit. Niitä on paria eri mallia niin pitää katsoa onko samanlainen. Tilaan itelleni uuden sitten varalle jos sattuu olemaan sopiva sulle.

Reniki

Ajonesto siis vaatii sen transponderin ja kesluslukitus piirilevyn. Kaks erillistä järjestelmää samassa avaimessa.

Reniki

Eli jos auto käynnistyy ihan normaalisti niin transponderi on ehjä. Jos keskuslukitus ei toimi niin piirilevyssä vikaa, jos patterin vaihtoakin jo yritetty.

keke151

Nyt "vika" löytyi,minä pöljä en hokannu että paristo piti kääntää toisin päin eli tekstipuoli alaspäin,nyt pelittää hienosti.Kiitos kaikille kommentoijille.

Reniki

Lainaus käyttäjältä: keke151 - tammikuu 17, 2025, 11:12:56Nyt "vika" löytyi,minä pöljä en hokannu että paristo piti kääntää toisin päin eli tekstipuoli alaspäin,nyt pelittää hienosti.Kiitos kaikille kommentoijille.

Loistavaa. Hyvä kun pelittää taas.

mies51

Uusia avaimia saa Helsingistä ja Tampereelta autonavaimet.fi 130 €. Jos siis avain on rikki tai hukassa. Kaukosäätmeen saa netistä noita kuoria ja kuoren alla olevia katkaisimia. Tosin katkaisimet niin pieniä, että vaikea juottaa kiinni.

keke151

Virta-avain on nyt kunnossa mutta vara-avain onkin niin huono että varmaan joutuu uudet kytkimet vaihtamaan,ne on ilmeisesti tinattu kiinni ja tinaus tuskin onnistuu kun käsikin tutisee mutta onnistuukohan niitä kiinnittää tipalla pikaliimaa?

NikookiN

Nissan Primera 2.0 GT -98, VW Transporter T4 2.4d -02 (pitkä)
Toyota Carina II 1.6 -92 (entinen)
Nissan Primera 1.6 -92 (entinen)

Reniki

Jos vaihtaa koko sen piirilevyn niin siinä tulee uudet painikkeet mukana, ei tarvi juotella mitään.

keke151

Reniki

Lainaus käyttäjältä: keke151 - tammikuu 18, 2025, 17:21:42Tarviiko sen jälkeen avain koodata.

Pelkällä autolla onnistuu se homma. Voin kaivaa ohjeet jos haluat, englanniksi ovat.

mies51

Jos nappien juoton jälkeen ei toimi, tämän keskustelun alkupuolella viittaus koodausohjeeseen. Nappien juotto on tarkkaa puuhaa pienellä kolvilla. Juottamatta ei toimi.

keke151

Tilasin lukkotavaratalosta Riihimäeltä pelkän avainkuoren 2napilla ja siihen laittaa sitten vanhasta avaimesta sisuskalut niin varmaan sitten toimii

Reniki

Lainaus käyttäjältä: keke151 - tammikuu 19, 2025, 16:30:27Tilasin lukkotavaratalosta Riihimäeltä pelkän avainkuoren 2napilla ja siihen laittaa sitten vanhasta avaimesta sisuskalut niin varmaan sitten toimii

Riippuu onko ne kytkimet ehjinä siinä piirilevyllä. Napit tarkoittaa tuossa kontekstissa vaan sitä silikonilärpäkettä siinä kytkimien päällä.

Mulla tosiaan piti vaihtaa koko se piirilevy toisesta avainesta, mutta hyvin on tuo tarvikekin toiminut ainakin tämän vajaan vuoden joka ollut päivittäisessä käytössä. Maksoikohan 15 euroa tai jotain sinne päin. Sisälsi kuoren ja piirilevyn.

keke151

Avaimen kuoret tuli tänää postissa ja vaihdoin vain vanhan avaimen sisuskalut ja heti alkoi pelittämään osat maksoi alle 20€.Hyvä tuli.