Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P12 hammastanko vuotaa ja jäykemmät takajouset??

Aloittaja jupeli76, kesäkuu 10, 2024, 18:08:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jupeli76

Auto siis Nissan Primera 2.0, vm 2006, 5-ovinen viistoperä jolla ajettu kohta 170 tuhatta.
Katsastusmies huomasi helmikuussa että hammastanko vuotaa ohjaustehostimen öljyä ja korjauskehotushan siitä napsahti.. Käytin autoa korjaamolla ja siellä ne sano että vuoto on sen verran pieni viellä ettei kannata ruveta korjaa kun sen verran iso ja kallis remppa??!! Pesivät vaa suuremmat öljyvuodot pois ja käskivät seurata ohjaustehostimen öljyn pintaa. Olen sitä nyt seurannut eikä mun ole tarvinnut lisätä sinne ku kerran ihan pikku loraus eikä myöskään jätä mitään lammikkoa allensa?? Onko kokemusta miten nopeasti yleensä vuoto lähtee lisääntymään ja onko kukaan käyttänyt mitään öljyn lisäaineita kun tällästa esim kuulin et joku laittanu isookin vuotoon ja auttoi kuin Red Line Seal Saver öljyvuodon tiivistysaine 118 ml.

Sit toinen asia on että onko tietoa saako kyseiseen autoon jäykempiä takajousia tai käykö jotku muun nissan esim qashqai jouset suoraan primeraa... Kesäaikaa olis taas vaikka mitä kärryn ja vaunun vetoa edessä ja jotenkin menee niin herkästi perä maahan jo pienestäkin lisäpainosta??!!

Peta

Itse vaihdoin öljyt ja lisäsin tiivisteiden pehmittäjää ja vuoto väheni merkittävästi mutta vuotikin aika reilusti. 

Reniki

Mä laitoin kanssa jotain elvyttäjää sinne säiliöön ja vuoto loppui kokonaan.