Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

P12 - vaihdekeppi heiluu kuin mummon hammas

Aloittaja HenriMH, helmikuu 08, 2017, 08:40:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HenriMH

Otsikon mukaisesti yht äkkiä rupesi vaihdekeppi heilumaan ilman vastustusta. Jokin jousi mennyt?
Pientä rahinaa kuuluu myös kun liikuttelee sitä, tätä en aikaisemmin ole huomannut.
Näin siis sekä auto käynnissä ja sammuksissa.

AnttiA

Meneekö kuitenkin kaikki vaihteet päälle?
Jotakin on irrallaan tai löystynyt. Toinen katsomaan vaihdelaatikon päähän ja toinen heiluttamaan keppiä vaihde kerrallaan, niin eiköhän
vika löydy.

HenriMH

Kaikki vaihteet toimii normaalisti, mutta uskaltaako tällä ajella ettei jätä tielle.

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

HenriMH

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - helmikuu 08, 2017, 09:52:45
Todennäköisesti osa nro 14 lähtenyt irti:

Mahtavuutta, kiitos avusta. Pitääpä tutkailla. Pääseekö tähän käsiksi auton sisältä, vai pitääkö ruveta purkamaan paljonkin?

GT Primmu

Minulta kanssa ääni jouselle, altapäin pääsee kattoon sitä jousta...
Gt Primera -98
Toyota Crown ms-123 -84
Toyota Crown ms-123 -85
Maxima A33 (ex)

JacquelineVioletta

Pakoputken lämpöpeltejä joudut pakoputken ympäriltä purkamaan. Luultavasti vaihdekepin palautinjousi on mennyt poikki. Minun primerassa oli kans ja vielä riitti entinen jousi kun vääntelin siihen semmosen koukun, mutta suosittelen ostamaan uuden ihan merkkiliikkeestä.
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

Jonttula

05 almerasta oli kaverilla myös tuo jousi mennyt ja keppi heilu ku ........

shamrock

Mulla on kanssa P11 Primerasta mennyt, ja toista vuotta olen sillä jo sellaisenaan ajellut ... joten tuskin jättää tielle :) Se rahina tulee mulla ainakin siitä, kun roikkuva jousi ilmeisesti ottaa kiinni pakoputken lämpöpeltiin.

mies51

Monesta eri automerkistä on tullu korjattua tuo jousi. Vaihteiden päällemenoa helpottaa, kun on tuo jousi kunnossa ja sen jousivoima antaa tuntumaa, miten paljon vasemmalle/oikealle on paakaa kallistettava, että osuu oikealle vaihteelle eikä yritä tökkiä esim. ykkösen ja kolmosen väliin. Samalla kannattaa terkistaa, onko paakan liikutus jäykkä. Kaverin Micra-86:ssa oli paakan alaosa melko jumiin ruostunut voitelin vaseliinilla samalla kun korjasin jousen.

Datsun160J

Onko mitään hajua paljonka aikaa menee ton vaihtoon jossain nyrkkipajalla? Itelläni on sama ongelma enkä pääse alle könyämään.