Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Primera P12 ilmastoinnista

Aloittaja villek, tammikuu 10, 2024, 15:39:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

villek

Onko normaalia, että kun auton (ainakin pakkasella) käynnistää, niin ilmastointi puhaltaa suurella teholla (kylmää ilmaa) niin kauan, kunnes kone lämpenee. Sitten puhllinteho laskee normaaliin.

Olen miettinyt, että kuuluuko näin tehdä, jotta mahdolliset huurut lähtisivät ensin kylmästä autosta pois?

JacquelineVioletta

Lainaus käyttäjältä: villek - tammikuu 10, 2024, 15:39:04Onko normaalia, että kun auton (ainakin pakkasella) käynnistää, niin ilmastointi puhaltaa suurella teholla (kylmää ilmaa) niin kauan, kunnes kone lämpenee. Sitten puhllinteho laskee normaaliin.

Olen miettinyt, että kuuluuko näin tehdä, jotta mahdolliset huurut lähtisivät ensin kylmästä autosta pois?

Ota automaatti-ilmastointi pois päältä niin voit itse säätää puhallusvoiman numeronäppäimillä (muistaakseni 2 ja 5) ja lämpötilan oikealla säätörullalla. Ja siis automaatti-ilmastoinnilla se pyrkii vaan puhaltamaan sen määritetyn lämpötilan muttei se kylmällä koneella onnistu. Pienemmällä puhallusteholla auto lämpiää nopeammin ainakin minusta. Ns "huurunpoisto" on se tuulilasinkuvan nappi muttei sekään kylmällä moottorilla onnistu.
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

Peta

Kannattaa pitää talvella manuaalilla ja puhallus tuulilasille ja jalkatilaan.Tuolla tavalla ainakin tuossa on toiminut parhaiten ei tarvinnut muuhun koskea kuin korkeintaan puhallus tehoon.

mies51

Ainakin Almera N16:ssa kun panee ilmastoinnin päälle, alkaa konehuoneessa jäähdyttäjän puhallussiivet pyöriä. Silloin se jäähdyttää konehuonetta tarpeettomasti. Siis käytän ilmastointia talvella harvoin.

villek

Voi olla, että parempi olla manuaalilla talvella.

Reniki

En tykkää ite yhtään tosta automaatti-ilmastoinnissa. Pidän aina manuaalilta ja päätän itse mihin puhaltaa ja kuinka kovaan. Kai se on mielipidekysymyskin.

mies51

En tykkää minäkään automaatti-ilmastoinnista Auriksessa. Ei yhtään tiedä, mihin puhaltaa ja millä puhallinnopeudella.

shamrock

Sama juttu Saabissa. Onneks tosin lukuisilla antureilla varustettu, joten kesällä toimii kuin ajatus eikä ikinä tartte koskea. Talvellakin muuten, mutta päästää tuulilasin huurtumaan tietyissä keleissä. Joten talvella mennään kanssa manuaaliasetuksilla, lämpö +18 ja puhallus jalkatilaan ja tuulilasille.