Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Datsun P230/240c -73

Aloittaja Sankko, marraskuu 23, 2023, 09:48:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sankko

Morjes!

Harraste ajoneuvojen vähyyden takia sekä ylimääräisen vapaa-ajan vuoksi menin ostamaan noin kuukausi takaperin tämmöisen talviprojektiksi. Valmistumisvuotta ei tosin ole vielä tiedossa.

Kohtuu vähän omaa kokemusta datsuneista, vielä vähemmän tästä, internettikään ei kauheasti kerro..

Sen verran autosta esitietoja
-Pohjapellit aika rapeita
-konehuone käytännössä koskematon
-moottori ja sähköt toimii

Sitten asiaan, osat näihin on aika kortilla ja tämä oli parkkeerattu 1997 joten luonnollisesti jarrut ja alustan osat menee käytännössä kaikki vaihtoon.

Osia löytyi austaliasta, sieltäkin hyvin rajoitetusti joten joutuu varmasti itse soveltamaan aika runsaasti.

Alkusuunnitelmiin kuuluu mahollisimman äkkiä katsastaminen eli jarru osat täytyisi saada ainakin hommattua.
Puslia saa itsekin veisteltyä tarvittaessa.

Sattuuko kukaan tietämään sopiiko muun mallin datsuneista jarruosia tähän joita olisi saatavilla?

Sisusta on käytännössä kokonainen ja kohtuu ehjä, alkuperäiset nahat olisi tarkotus säilyttää mutta kankaat menee vaihtoon.

Kaikki info mitä on netistä löytynyt on luettu, mikäli löytyy nurkista pölyttymästä jotain korjuukirjaa tmv niin voin ostaa kulkemasta.

Jatkoa tulee projektin edetessä.

-Sankko
Datsun 240c -73

Volvomania

Otsikon auto taisi olla käytännössä sama auto, kun mun 240Z ? Erona se, että c oli henkilömalli...
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

cedricfan

Eipä Zetalla ja Ceellä ole muuta yhteistä kuin moottori (pl. kaasuttimet) ja ristiinsopivat vaihteistot.
Norjalaisten Datsun/PMC-registeret kannattaa tsekata olisiko mitään osaa saatavana enää sielläkään, Cee oli yleinen taksi siellä(kin).
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Timppa

Joskus mietein 330 kohdalla että 720 taka akseli jarruinee ja etupäähän myös 720 osat mutta jäi suunnittelu asteelle kun löyty 330 koriseen jarruosat sieltä sun vähä täältä tuurilla. Kyllähä niitä jarruja rakennellaan vaikka mihin ja vaikka minkälaisia et eiku tutkimaan🤔  suurin työ näissä on ne peltihommat.. nimimerkillä yhen 330 "harson" palauttanu tieliikenteeseen 29vuoden seisomisen jälkeen..
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Volvomania

Oliko siten, että Nissan 4x4 Bensa King Cap:ssa oli Cedricin kone?.
Aika paljon näissä talouskoneissa lienee käytetty osia jo muuten poistuneista eri malleista.

cedricfan

Dieseliähän (SD22) oli kaiken maailman hyötyajoneuvoissa, tuota kuutosbensaa Laureleissa ja Zetoissa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Volvomania

Purin sen mun zetan aika totaalisesti, niin moottorin, laatikon, kuin korinkin suhteen.
Ei ole mitenkään ikävä niitä aikoja.
Muistelin, mitä Datsun - Nissaneita mulla on ollut ja ainakin nyt tämä 1973 240Z, Datsun 140A, Datsun Patrol Caterpillarin koneella, Nissan Patrol GR lyhyt, Nissan Primera ja nyt kuukauden verran Ariya.
Kaikki ei ole olleet 100% omia, koska osa on ollut pankin, osa broidin ja yksi anopin. Mulla ne oli kuitenkin ajossa. Ai niin ja sitten oli se Nissan King Cap. Se oli kyllä Aika oma, kunnes myin sen ex vaimon sukulaiselle Kuusamoon. Siellä siitä hajosi kone, kun vetivät Paskervilleriä ojasta.
Aika monta saman tehtaan tuotetta on ollut, joka itsenikin yllätti. Ei nyt niin positiivisesti, mutta ei niin negatiivisestikaan...