Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

2021 Qashqai automaati ja bensa ja sen kässärin henkimaailma

Aloittaja @ntsa1512, kesäkuu 20, 2023, 01:27:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

@ntsa1512

Toinen Qashqai jo menossa ja varmasti viimeinen, liikaa ärsyttäviä ominaisuuksia. Kun tulet parkkiin ja bilikassa on start/stop käytössä ja laitat laitat vaihteen P:lle, niin auto sammuu ja kun otat turvavyön irti, niin moottori lähtee samantien uudestaan käyntiin. Ei mitään logiikkaa, vai onko ???
Edellinen oli 2019 ja manuaali, nykyinen 2021 automaatti ja tässähän toi sähköinen seisontajarru toimii pikkasen erilailla kuin manuaali autossa, miksi ?
Kun manuaali modessa kässäri meni AINA itsestään päälle, niin tässä maticmodessa ei menekkään niin ja mun bilikassa se on vielä ihan arpapeliä päälle meno. Useimmiten menee, mutta ei läheskään aina ja sit saa miettiä, että tulikohan se kässäri nyt päälle kuten viimeksi HKI-TUKH välisellä laivamatkalla. Pysyyhän se kai sillä P:kin paikallaan jos ei ihan seinälle parkkeeraa. Tiedän että automaattilaatikolla varustettu auto voidaan ohjelmoida huollossa toimimaan niin että menee automaattisesti päälle ja tästä kyselin Hediniltä. Kundi sanoi et maksaa 50€ huollon yhteydessä ohjelmointi, sanoin että senhän täytyy olla ohjelmoitu sille, koska enimmäkseen menee päälle itsestään. Koska jos sitä ei ole ohjelmoitu, niin miten se voi mennä automaattisesti päälle välillä ? Eipä osannut sanoa muuta kuin että täytyy vaan ohjelmoida ja maksaa 50, pikkasen oli ontuva suomenkieli kaverilla ja jotenkin jäin miettimään, että ymmärsiköhän ihan kaiken. Onko vastaavia kokemuksia.....

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: @ntsa1512 - kesäkuu 20, 2023, 01:27:07
Kun tulet parkkiin ja bilikassa on start/stop käytössä ja laitat laitat vaihteen P:lle, niin auto sammuu ja kun otat turvavyön irti, niin moottori lähtee samantien uudestaan käyntiin. Ei mitään logiikkaa, vai onko ???
No nimenomaan on logiikkaa. P-asennossa voit olla vaikka ruuhkassa odottamassa, ja moottorin ei tarvitse käryttää. Mutta kun irrotat turvavyön, olet tod näk poistumassa autosta, ja auto käynnistää polttomoottorin, jotta huomaat myös sammuttaa sen.

Useimmiten menee, mutta ei läheskään aina ja sit saa miettiä, että tulikohan se kässäri nyt päälle kuten viimeksi HKI-TUKH välisellä laivamatkalla. Pysyyhän se kai sillä P:kin paikallaan jos ei ihan seinälle parkkeeraa.
Minä käytän kässäriä silloin kun siihen on oikea tarve, eli esim juuri laivalla, mutta katson merkkivalosta, että se myös menee päälle, jollen sitten kuule "surahdusta". Automatiikkaa inhoan, sähkö kun vetää jarrut niin piukkaan, että talvella tai pidemmässä parkissa siitä on myös haittansa.

Tiedän että automaattilaatikolla varustettu auto voidaan ohjelmoida huollossa toimimaan niin että menee automaattisesti päälle ja tästä kyselin Hediniltä. Kundi sanoi et maksaa 50€ huollon yhteydessä ohjelmointi, sanoin että senhän täytyy olla ohjelmoitu sille, koska enimmäkseen menee päälle itsestään. Koska jos sitä ei ole ohjelmoitu, niin miten se voi mennä automaattisesti päälle välillä ? Eipä osannut sanoa muuta kuin että täytyy vaan ohjelmoida ja maksaa 50, pikkasen oli ontuva suomenkieli kaverilla ja jotenkin jäin miettimään, että ymmärsiköhän ihan kaiken. Onko vastaavia kokemuksia.....
Eikö Kumkvatissa kuljettaja saa ruudulta valittua, onko automaattinen vai ei? Outoa jollei saa. Ja jos valittu automatiikka ei toimi aina, niin autossa on vika.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

@ntsa1512

"No nimenomaan on logiikkaa. P-asennossa voit olla vaikka ruuhkassa odottamassa, ja moottorin ei tarvitse käryttää. Mutta kun irrotat turvavyön, olet tod näk poistumassa autosta, ja auto käynnistää polttomoottorin, jotta huomaat myös sammuttaa sen."

Hei ihan tosi, jos mä olen ruuhkassa paikallaan, niin se startti/stoppi samuttaa moottorin "käryttämästä", ei tulis mielenkään laittaa P.lle kun Holdi hoitaa paikallaan pysymisen. Ja kun mä olen poistumassa autosta, niin mä avaan oven ja siinä vaiheessahan se kilkattaa kuin käkikello jos jotain jää päälle tai auki.

cedricfan

Hei hei ihan tosi vaan, se hold on pois kytkettävä toiminto, ei siis automaatisesti ja aina päällä = joku käyttää, joku ei.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40