Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera Tinon tuulilasin pyyhkijänmoottori

Aloittaja Vikatino, marraskuu 13, 2007, 09:19:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vikatino

Minulla on -02 vuosimallin Tino. Pyyhkijänmoottori on ko. autossa ns. tyyppivika. Se on niin huonosti suojattu, että vesi pääsee siihen. Omassani oli moottorinohjaus"käpälät" ruostuneet poikki ja vastapinta myös ruostunut ja murentunut. Ongelman havaitsi, kun pyyhkijät eivät enää pysähtyneet stop asennossa.
Moottori on Boschin valmistama 0390241373. Brobleema on siinä, että sitä ei saa kuin Nissanin kautta ja hinta hieman suolainen n. 400 e.
Olisiko kenelläkään tietoa, että käykö autooni esim Almeran tai Primeran pyyhkijänmoottori? Niitä löytyisi avk:lta ja romiksilta pilvin pimein. Vinkkejä otetaan vastaan.

Rkol

Terve! Mulla aivan sama vika omassa Tinossa, onkohan tähän foorumilaisilla lääkettä!?

LainaaMinulla on -02 vuosimallin Tino. Pyyhkijänmoottori on ko. autossa ns. tyyppivika. Se on niin huonosti suojattu, että vesi pääsee siihen. Omassani oli moottorinohjaus"käpälät" ruostuneet poikki ja vastapinta myös ruostunut ja murentunut. Ongelman havaitsi, kun pyyhkijät eivät enää pysähtyneet stop asennossa.
Moottori on Boschin valmistama 0390241373. Brobleema on siinä, että sitä ei saa kuin Nissanin kautta ja hinta hieman suolainen n. 400 e.
Olisiko kenelläkään tietoa, että käykö autooni esim Almeran tai Primeran pyyhkijänmoottori? Niitä löytyisi avk:lta ja romiksilta pilvin pimein. Vinkkejä otetaan vastaan.

cedricfan

Pitääpä huomenna tsekata tuo Boschin numero, onko oikeesti N/A vai eikö kukaan Suomen lukuisista edustajista vaan viitsi varastoida ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

cedricfan

Kyllähän tuota on saatavissa, kohta Suomestakin tarvikeorganisaation kautta ;)
Ja ei nyt ihan puoleen hintaan mutta melkein!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Reniki

Minulla oli nyt sama vika kuin aloittajalla Tinossa (15 vuotta myöhemmin). Autodocista 50e eurolla Ridexin pyyhkijöiden moottori tilalle ja taas toimii. Kotelon rakennekin paranneltu näissä tarvikemoottoreissa eikä varmaan kerää vettä sisälle samalla tavalla kuin orkkis Bosch. Jäljistä päätellen on jo kerran aikaisemmin vaihdettu ko. osa kun löytyi useampi rikottu kiinnike ja muuta purkaessa.