Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera N15 -98 mittarin näyttö

Aloittaja almeera, huhtikuu 10, 2023, 16:00:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

almeera

Moron.. olen kyseisen mallin mittariviasta jo kysellytkin, mutta nyt innostuin ja otin mittarin ns. "keittiön pöydälle" ja yritin etsiä mahdollisia "kylmäjuotoksia". Juottelin uudestaan lähes koko piirilevyn, mutta eihän tuo silti alkanut pelaamaan. Oon ajellut monta kuukautta rikkinäisellä mittaristolla ja ei siinä mitään, mutta kun ei tiedä nopeuksia ja bensamittari on aina täynnä.. mutta, olisko kenelläkään tietoa kyseisen mittaristön sähkökaaviosta? Mistähän löytyis siihen linkki? Saapi kyllä tarjota ehjää mittariakin, jos sattuu nurkissa olemaan.

chery

Kannattaa myös mittariston johtosarjan liittimistä nostaa pinnejä ylöspäin esim. pienellä ruuvimeisselillä. Kontaktit löystyy ajansaatossa ja se myös aiheuttaa sekoilua. Itse tein tuon ja nyt on mittaristo toiminut ok paria sekoomista lukuunottamatta. Toki myös lämmittelin juotokset siitä.

Näitä viestiketjuja jotka käsittelee N15 mittaristo ongelmia löytyy useita niin joku voisi koota kaikki yhteen viestiketjuun ;)
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

almeera

Puhdistelin kyllä nuo liittimen pinnit ja samoin folioliuskat, mutta pitää vielä kokeilla tuo pinnien nosto. Täällä on tosiaan monta ketjua samasta aiheesta, mutta sitä oikeaa vastausta ei ole vielä kukaan löytänyt..? Olennaista minulla tässä ongelmassa on se, että kun satrttaan, niin mittaristo on miten sattuu ja ei ajon aikana muutu, vaikka millaisista montuista ajelee..Sitten kun sammuttaa ja starttaa, niin se on se hetki, milloin näyttö saattaa olla taas hieman erilainen.. Eli voiko ydin syy olla kuitenkaan mekaaninen katkos, vaan jokin sähköpiikin aiheuttama sekoilu. Oon lukenut, että on vaihdettu romuttamolta mittari, mutta kuitenkin sekin on alkanut sekoilla jossain vaiheessa, eli... kunpa joku löytäisi sen oikean idean, niin se olisi ns. "sata jänestä", niinkuin meilläpäin sanotaan..

mertsi1

Lainaus käyttäjältä: almeera - huhtikuu 10, 2023, 16:00:09
...kun ei tiedä nopeuksia...

Katsastusmies kirjoittaa lappuun HYLÄTTY ja sanoo, että mittarin tarttis toimia.

Jukkiz

Riippuu vissiin paljon katsurista. Taitaa riittää mikä tahansa gps laite mikä näyttää nopeuden. Aiemmin on itsellä riittänyt kierroslukumittari ja maalarinteippiin kirjoitettuna nopeus=vaihde+rpm tyyliin "80km/h vaihde 4 2200rpm". Katsuri tuumas vaan, et toihan on hyvä ja oma mokasihan se on, jos sakot otat ylinopeudesta

Toki tähän saattaa vaikuttaa vahvasti myös auton ikä. Tällanen lappu oli -78 mantassa
PL411 -65 J13ss x 3 + -66
Manta A -71, Fiat 600 -71 ja -73, Chevrolet x 2, Cadillac

mertsi1

Ei riitä GPS-laite, kun nopeuden pitää olla luettavissa myös tunnelissa ja kerrostalojen välissä. Nykyisten säädösten mukaan toimimaton nopeusmittari on aina "kakkonen" eli hylätty. Tosin niitä vikalistoja näkee myös sellaisia, missä em. vika on korjauskehotus, mutta näkeepä niitäkin missä vuotava jarruputki on "kakkonen" vaikka sen pitäisi olla automaattinen ajokielto.

Jukkiz

Näin siis. Hyvä, kun päivittyy omatkin tiedot
PL411 -65 J13ss x 3 + -66
Manta A -71, Fiat 600 -71 ja -73, Chevrolet x 2, Cadillac

Jakopää

Uutta mittaria vaan. Vanhasta ottaa km lukeman ylös. Vanhan voi säilyttää jos joskus selviäisi mikä näistä hajoaa.

almeera

Kunpa nyt vaan löytyisi jostain mittari...

Jakopää