Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Cherry, kannentiivisteen vaihdon jälkeen ei käy hyvin, tehoton?

Aloittaja NissanCherry, maaliskuu 07, 2023, 14:10:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

NissanCherry

Joo eli mittasin käynnissä, ei tule virtaa koko imulle menevälle töpselille, ei alkupäästäkään, mistä sitten etsiä vikaa? Mistä se saa sähkönsä? Menee johonki isoon johtosarjaan vaan ne 2 johtoa?

NissanCherry

Niistä kahdesta kaasarille menevästä johdosta vain toiselle tuli jännite, jotain 13 volttia, käänsin ne menemään toisinpäin, eli nyt tulee ryypylle virtaa ja se lämpeää, tyhjäkäyntisolenoidille tuskin. Nyt auto sammuu kun ryyppyläppää aukaisee vähänkään, ihan kuin tukehtuisi, mistä se johtuu? Johtuuko siitä kun tyhjäkäyntisolenoidille ei nyt tule virtaa? Miten kun 2 kaasarille tulevasta johdosta vain toiselle tulee virta, niin voiko tehdä niin et vetää siitä molempiin virran, eli tyhjäkäyntisolenoidille ja ryypyn kannelle? Vai palaako sulake tms? Noihin molempiin olisi virta saatava kyllä, tietääkseni.

NissanCherry

Joo kyllä, eli tyhjäkäynti häviää ryyppy päällä jos tyhjäkäyntisolenoidille ei saa virtaa. Ei ole kuin 1 johto mihin tulee virtaa 2 johdosta. Mitä tässä voi tehdä? Yhdistänkö molemmat kerralla siihen 1 johtoon johon se 13 volttia tulee vai sulaako koko sähköjärjestelmä sitten vai mitä tapahtuu? Sanokaa jos tiedätte..

NissanCherry

Tein juuri niin, että otin siitä yhdestä johdosta molemmille virrat. Nyt tulee 13.50v jotain molemmille ja tyhjäkäynti löytyy ilman ryyppyä ja jousi lämpenee ja kansi avautuu kuumalla koneella kun polkaisin kaasua. Vielä pitää kattoa miten se kylmänä palautuuko imuasentoon ja jos ei niin miksei..eli kaikki muut nyt näyttäisi pelaavan..

NissanCherry

Lopputulema: Nyt se toimii kuten kuuluukin. Säädin vain lopuksi sen imun kopan oikean asentoon. Palauttaa myös kylmänä läpän imuasentoon kaasua kerran painamalla. Rokrok, kannatti säätää ja taistella tuon kans.  8)

toukopouko

Ryypylle tulee +12V silloin, kun laturi lataa, eli onko lataus kunnossa? Tällä on varmaan haettu sitä, ettei automaattiryyppy mene pois päältä, ennen ku auto käynnistetään, vaikka virtoja ois pidetty sitä ennen päällä jonkin aikaa...
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

NissanCherry

Joo auto toimii nyt hyvin, just kävin pitemmän reissun heittämässä..:)

shamrock

Kaasarit on loppupeleissä ihanan yksinkertaisia, kunhan niiden sielunelämään perehtyy. Mutta nyt kun se syy on selvillä, niin oishan se fiksua vielä selvittää mihin se toisen johdon jännite katoaa, niin sais kaiken toimimaan ihan viimeisen päälle oikein. Mä itse oon ainakin sellainen, varsinkin vanhemman auton kanssa, että jos siinä joku ominaisuus on niin sen pitää vaan toimia. Sanotaanko, että vaikken koskaan käyttäis sumuvaloa, mutta sen painikkeessa on taustavalo, niin totta #!@#¤% sen taustavalon pitää toimia :D En edes malta vaihtaa radiota tuossa mun autossa uudempaan, koska se on se alkuperäinen, se toimii, ja sen kanssa toimii rattinapit ja auton oma näyttö. Se on just täydellistä, kun ihan kaikki se mikä tehtaalta ollessa autossa on ollut, toimii yhä :)