Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Mitä öljyä Primera P12 1.8 L ?

Aloittaja Volvomania, helmikuu 27, 2023, 09:01:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvomania

Laittaisinko ostamaani Neste Premium 5W40 öljyä?. Sitä on 8 litraa tallissa.
Belco 5W40 saisi halvalla.
Eurol5W40 on myös tarjouksessa.
Entäs 10W40 Valvoline.
Shell Helix 5W40 löytyy myös tallista. Tosin, se on mun Volvolle varattu.

Vai, onko sama, mitä noista valitsee?   

Entäs Örumin bulkkiöljy?. Sitähän nuo nyrkkipajat laittavat jokaiseen autoon, mitä ovesta sisään saavat.  Öljyn specseistä ei pajoilta saa ruuvipihdeilläkään puristettua mitään järkevää tietoa.
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

BLLand

Tuossa Belco 5W-40:ssä on hassu luokitus A3/B4 C2. C2 on näitä diesel-hiukkassuodattimillisiin käsittääkseni.

Itse olen käyttänyt vm 2000 QG18DE:ssa 5W-30 lukituksella A3/B4
1997 Nissan Maxima 2.0 SE A/T
2000 Nissan Primera Wagon 1.8

Volvomania

N13Sandetz

Neste Premiumia vaan, 1.8 kumminkin polttaa/syö öljyä niin on varaa mistä lisätä.

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: BLLand - helmikuu 27, 2023, 16:51:06
Tuossa Belco 5W-40:ssä on hassu luokitus A3/B4 C2. C2 on näitä diesel-hiukkassuodattimillisiin käsittääkseni.
No tuo yhdistelmä on täysin mahdoton. Mikään A tai B ja C ei voi olla samassa purkissa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mertsi1

Ihan sama mitä siihen moottoriin kaataa, kun se syö sitä kuitenkin ihan tolkuttomia määriä.

Kebab

Katsot auton käyttöohjekirjasta mitä sinne suositellaan kaadettavan ja etsit öljypurkista vastaavat merkinnät. Kaada koneeseen ja aja. Ei se primera mitään erikoisöljyjä tarvitse.

Jakopää

Lainaus käyttäjältä: N13Sandetz - helmikuu 27, 2023, 17:51:48
Neste Premiumia vaan, 1.8 kumminkin polttaa/syö öljyä niin on varaa mistä lisätä.

Neste Premiumia laittaisin myös jos olisi valmiina hyllyssä.

Volvomania

Kävi sitten silleen, että vaihdatin öljyt Öljypisteellä. Mobil 3000 5W40 ja Tokmannin tarjouksesta 4 litraa lisäysöljyä. On niin kylmät säät, että en lähtenyt itse vaihtamaan. Öljynvaihto €68 ja lisäysöljy € 26,95 ( tarjous).
Jääpähän hyllyöljyt sitten seuraavaan vaihtoon.

Jakopää

Ei kuulosta kovin pahalta vaihtohinnalta, jos suodatinkin vaihtui.

Paljonko öljytilavuus on Primerassa?

jarihki

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - maaliskuu 10, 2023, 12:48:09
Ei kuulosta kovin pahalta vaihtohinnalta, jos suodatinkin vaihtui.

Paljonko öljytilavuus on Primerassa?

2,7 l

Volvomania

Ei ollut paha hinta ollenkaan. Varsinkin, kun kertoivat, mitä öljyä koneeseen laittavat. Yleensähän tuupataan jotakin Örumin bulkkiöljyä, eikä siitä saa mitään tolkkua.
Ostin sitten lisäysöljytkin samaa tavaraa. Edellisen vaihdon jälkeen Motoxit pääsi loppumaan, joten piti käyttää Volvoon varatut Shell Helixitkin. Onneksi sitä sai lisää Nurmijärven Tokmannilta -25% alennuksella. Mikähän juttu sekin alennus oli?.
Joku sanoi, että mittatikun väli olisi Primerassa vain 0,7 litraa?.

Hile

Minä tuuppasin  tuossa joku aika sitten ko.koneeseen Motox Synergy Longlife 5W-30 C3 5 l moottoriöljyn. Hyvin se on koneessa pysynyt kun olen viikon välein öljymäärän tarkistanut.Yllätykseksi tämä 300e duunikaverilta ostettu kulkine ei kulutakkaan sitä öljyä ainakaan tolkuttomasti.Reilu tuhat kilsaa ajettu ja edelleen öljyt ylärajassa.kilometejä jo takana n.352 tkm. Valitettavasti mitään huoltohistoriaa ei löytynyt niin ei tietoa josko sille on isompaa remppaa tehty niin ensitöikseen vaihdoin siihen öljyt ja kaikki suodattimet.Hyvä peli hintaisekseen ja hyvin varusteltu kun on peruutuskamerakin siihen uutena laitettu.

jarihki

Olen käyttänyt muutaman vuoden Mobil 1 ESP 5W-30- öljyä, koska Pimperani (P12) syö bioetanolia ja tässä öljyssä suositeltu  ILSAC GF-5-luokitus. Toimii.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/595068

mikan

2,7 litraa kuulostaa mun korvaan aika pieneltä määrältä. Aloin miettimään, että missä mun autoista on ollut pienin ja missä suurin öljytilavuus. Tuleeko teille mieleen joku moottori jossa olisi erityisen pieni tai suuri öljytilavuus?
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: mikan - toukokuu 19, 2023, 10:57:39
2,7 litraa kuulostaa mun korvaan aika pieneltä määrältä. Aloin miettimään, että missä mun autoista on ollut pienin ja missä suurin öljytilavuus. Tuleeko teille mieleen joku moottori jossa olisi erityisen pieni tai suuri öljytilavuus?

Vanhemmissa vähän pienempi öljytilavuus (2,7L), faceliftissä(?) hieman kasvanut (2,9L).

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

MicraK12

Puuilosta saa tuollaista, ostin K12 Micraan 1.2 65 hp tuota seuraavaksi, vaihtaakseni 10 tkm välein.
Sopii myös ko. Primeraan speksien mukaan. Muistakaa kunnon filtteri ja tiheät vaihdot, koska pieni öljytilavuus.

https://www.puuilo.fi/neste-premium-moottorioljy-5w40-1l?

Jakopää

^Ei ole ainakaan hinnalla pilattu.. kaipa tuolla 10tkm välejä ajaa.