Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera N16 takaluukun lukko

Aloittaja Iippis, helmikuu 12, 2023, 11:22:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Iippis

Itellä jokatalvinen vaiva Almerassa. Lukko jäätyy/jumittaa talven tullessa. Öljytty on monesti mutta aina vain pakkasella jumittaa, muilla vastaavaa ongelmaa? . Kellää vinkkiä huoltoon, purkaminen?
Nissan Almera Fani

velihukka

Itse ottaisin takaluukun sisäkannen irti ja rasvailisin ympäriinsä silläkin puolella. Melko pieni osa mekanismista on kuitenkin näkyvillä ja sitä kautta rasvattavissa.

mies51

Parempi, ettei liiemmin rasvaile. Rasva vaon jäykistyy. Lukkosula parempi vaihtoehto. Se poistaa kosteuden ja sen sisältämä pieni määrä ohutta öljyä voitelee tarpeeksi.

shamrock

Oman kokemuksen mukaan lukkosula on taasen se kaikkein pahin, mitä ei kannattaisi koskaan laittaa. Aseöljyllä voitelu ajoissa, se on riittävän ohutta ettei jumittele. Ja syrjäyttää sen kosteudenkin, eikä tarvitse sitä (ja niitä öljyjä) poistaa lukkosulalla. Kyllähän se hätäapuna voi avata lukon, muttei voitele tarpeeksi estääkseen jäätymistä uudelleen. Joten siitä alkaa sitten loputon kierre lukkosulan kanssa.

MicraK12

Aseöljyä lukkosulan tai muun tökötin sijaan kuten yllä todettu.

cedricfan

Jep,, lukkosula vie mennessään viimeisetkin votelevat aineet, vain hätätilakäyttöön, ja sen jälkeen voitelu.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mies51

Joskus laitoin myös ohutta ompelukoneöljyä. Mutta olen pärjäillyt myös lukkosulalla. Ja minulla on melko jäätävät olosuhteet: etelärannikolla saaressa eli meri on joka puolella alle kilometrin päässä.