Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Tiidan läppärin etuvastusko?

Aloittaja Eman, heinäkuu 03, 2022, 20:44:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eman

Päätti tiidan lämppäri lopettaa puhaltelun näin mukavasti helteen aikaan. Ei puhalla millään nopeudella. Sulakkeet on ok, puhaltimen moottori ok. Moottorille ei tule virtaa, joten onkohan lämmittimen etuvastus morjestanut? (Normaalistihan puhallin toimisi suurimmalla nopeudella ko. tapauksessa, mutta onko tämä Tiidan automaatti ilmastointi nyt taas jonkun insinöörin aivopieru, että vastuksen mennessä pimentää koko puhaltimen)
Ei innostaisi turhaan tuota vastusta irrotella, kun on sen verran veemäisessä paikassa.

Tack.

Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla

Reniki

Tinossa menee ainakin puhallin mykäksi jos etuvastus hajoaa. Autoilmastointi siinäkin. Oisko Tiidassa sama homma sitten...

Eman

Lainaus käyttäjältä: Reniki - heinäkuu 05, 2022, 21:16:04
Tinossa menee ainakin puhallin mykäksi jos etuvastus hajoaa. Autoilmastointi siinäkin. Oisko Tiidassa sama homma sitten...
Luultavasti on sama.
Nyt on tuo etuvastus paikannettu ja ruuvit ähelletty auki.
Nyt vaan iski vastaan sellainen asia, että mitenköhän hemmetissä tuon vastuksen saa tuolta kanavasta ulos?
Tuossa kuvan alareunassa näkyvä metalli on sopivasti tuossa tiellä. Pitääkö purkaa koko keskikonsoli?

Sitten vielä hölmö kysymys:
Vai olisiko mitään järkeä laittaa vaan suoraan uusi vastus liittimiin ja jättää vanha tuonne kanavaan. (uusi roikkuisi jossain johtojen varassa) vai poltanko näin koko auton? [emoji51]

Kyseessä on siis Tiida c11 vm.08

Kebab

Katsoin mitä Tiidan korjausmanuaali sanoo asiasta ja ohjeena oli pura kaikki edestä pois konehuonetta ja ohjaamoa myöten.

shamrock

Täytyyhän sen jäähtyäkin, oli toteutus mikä oli. Etuvastuksesta puhutaan, mutta useimmissa autoissa (Tiidaa ollenkaan tuntematta) automaatti-ilmastoinnin ollessa kyseessä, se on itseasiassa transistoriohjain eikä etuvastus. Ja siksi se pimeneekin kokonaan. Kun sen mötikän saa käteen, sen pelkän trankunkin saa yleensä vaihdettua, jos ei muuta oo kärähtänyt.

Niin juu, Nissan on ollut jo pari vuosikymmentä fiksu näissä. Esim P11 Primeraan piti vaihtaa raitisilmasuodatin sahaamalla reikä, jota tehtaalla ei oltu viitsitty tehdä valmiiksi :D Olettivat kai että se auto lahoaa ennenkuin kukaan sitä tajuaa ees vaihtaa. Mä lähtisin tuossa tapauksessa googlaamaan kaikki mahdolliset kuvat tuosta, jos niistä sais osviittaa moiseen ajatukseen ... siis, sahaa tuosta kanavasta koko paskan irti, jos vaan kuvista oivaltaa miten iso pala pitää irroittaa. Ja sitten miettii tavan kiinnittää se uudestaan.

Eman

Lainaus käyttäjältä: shamrock - heinäkuu 15, 2022, 20:52:52
Niin juu, Nissan on ollut jo pari vuosikymmentä fiksu näissä. Esim P11 Primeraan piti vaihtaa raitisilmasuodatin sahaamalla reikä, jota tehtaalla ei oltu viitsitty tehdä valmiiksi :D Olettivat kai että se auto lahoaa ennenkuin kukaan sitä tajuaa ees vaihtaa. Mä lähtisin tuossa tapauksessa googlaamaan kaikki mahdolliset kuvat tuosta, jos niistä sais osviittaa moiseen ajatukseen ... siis, sahaa tuosta kanavasta koko paskan irti, jos vaan kuvista oivaltaa miten iso pala pitää irroittaa. Ja sitten miettii tavan kiinnittää se uudestaan.

Tuo on kyllä niin ahdas paikka, kun ei edes käsi mahdu kokonaan tuonne, saati sitten jotain katkaisuvälinettä sinne yrittäisi mahduttaa. [emoji51]

Mites, jos jatkaa noita piuhoja, että saisi tuon mötikän johonkin fiksumpaan paikkaan kiinnitettyä?

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Eman - heinäkuu 15, 2022, 21:30:20

Lainaus käyttäjältä: shamrock - heinäkuu 15, 2022, 20:52:52

Tuo on kyllä niin ahdas paikka, kun ei edes käsi mahdu kokonaan tuonne, saati sitten jotain katkaisuvälinettä sinne yrittäisi mahduttaa. [emoji51]

Mites, jos jatkaa noita piuhoja, että saisi tuon mötikän johonkin fiksumpaan paikkaan kiinnitettyä?

Sen PITÄÄ olla kanavassa, koska se kuumenee aika reippaasti. Esim mun Saabissa se on ruuvattu piitahnan kera ilmastoinnin kennon päätyyn. Sen pitää päästä jäähtymään. Ilman jäähdytystä trankkuohjaimen saa kärähtämään minuuteissa.