Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Punainen öljykannu

Aloittaja Meltauksen_mies, heinäkuu 14, 2022, 16:30:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Meltauksen_mies

Niinhän siinä kävi että syttyi kojetauluun punainen öljykannun kuva. Tarkistin heti öljymäärän kun ajoon lahtiessäni se oli ollut normaalissa ja parinkymmenen kilometrin jälkeen teki tuon edellä kuvatun tempun. Öljyä oli maksimiin asti mittatikun mukaan. Tuo merkkivalo paloi korkeintaan minuutin verran. Mutta nyt varsinainen asia. Kun Qashqain K9K 1,5 dCi moottorissa tuo tapahtuu onko sen tarina silloin saapunut maaliin? Sillä on ajettu hiukan alle 354 000km. Onko nyt parasta alkaa soitella mahdolliselle pois hakevalle romuttamoihmiselle vai onko vielä jotain tehtävissä. Tammer-Dieselillä vaihtomoottori maksaa liki 3300€. Liekö jossain muualla saatavissa vuoden takuulla?

mikan

Onko näissä koskaan niin halpaa vikaa, kuin viallinen öljynpaineanturi?
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Jakopää

Tyhmä kysymys.. saisiko siihen öljynpaineanturin paikalle oikean painemittarin?
Ei ole itse tarvinnut testata asiaa..

mikan

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - heinäkuu 14, 2022, 20:33:19
Tyhmä kysymys.. saisiko siihen öljynpaineanturin paikalle oikean painemittarin?
Ei ole itse tarvinnut testata asiaa..

Tottakai voi laittaa tai ehkä vielä mieluummin rinnalle T-haaralla.
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Meltauksen_mies

Hyvää iltaa.
Tarkoitukseni ei ollut laittaa ihmisiä keskenään nokittelemaan, olen pahoillani kun sain luotua tuollaisen reaktion.

Halusin saada vinkkiä tai neuvoa siitä onko tilanne fataali vai onko jotain vielä tehtävissä. Mieleeni ei juolahtanut että oljynpaineanturi voi olla syypää tuollaiseen käytökseen koska minulla yksi auto teki loppunsa juuri tuollaisella käytöksellä. Olen lähettämäni viestin jälkeen keskustellut moottorinkorjaajien kanssa ja olen saanut kehoituksen tarkistaa vikakoodit ja mittauttaa öljynpaineet jos auton voi käynnistää. Hommaan auton korjaamolle tuota varten koska minulla ei ole osaamista eikä työkaluja. Kiitos teille kuitenkin, uskallan arvella että vika voisi olla tuo sillä auton käyntiääni oli ihan tavallinen, ilman kolinoita tai muita. Ja koska kaikki ovat yhtäpitävästi aivan ensiksi tuota esittäneet.

shamrock

Eihän tuossa nyt kukaan kovin pahasti kai sanonut. Paineesta tuo valo tosiaan varoittaa, ja onhan noissa antureissa ollut vikoja autossa kuin autossa. Pelkästään huono kontakti riittää, yleensä homma on toteutettu niinpäin että kontaktin kadotessa valo syttyy. Kaiken varalta, ettei käy niin päin että se EI syty sitten kun sen pitäisi.

Meltauksen_mies

Vain niinhän siinä kävi että Qashqai lähtee maailmalle, jonkun asianosaajan korjattavaksi. Ensi viikolla saapuu noutaja. Mittaus osoitti että joutokäynnillä öljynpaine ei nouse yli 0,4bar, kierroksia nostamalla vaivoin 1,4bar. Koneistajat puhuivat kallita sanoja kun kyselin korjausta.  Kun on vielä käyntikuntoinen niin saa mennä uuteen elämään. 

Jakopää

Minkälaista öljynvaihtoväliä kyseisessä autossa on käytetty? Ei pitäisi noilla lukemilla moottorin olevan jo loppu...
Oliko vielä alkuperäinen turboahdin?

Torspo

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - elokuu 07, 2022, 14:59:47
Minkälaista öljynvaihtoväliä kyseisessä autossa on käytetty? Ei pitäisi noilla lukemilla moottorin olevan jo loppu...

Eilen pohdin samaa ja netistä katselin niin vaikuttaisi öljypumppu olevan aika suosittu vaihtokohde, löytyy videoita ja juttua paljon. Tätä samaa konetta näyttäs olevan monessa eri autossa. Itse olisin ehkä vielä öljypumpun vaihtanut ennen paalausta.

Meltauksen_mies

Öljyjä on vaihdettu 10tuhannen välein ja suodattimia myös. Öljypumpun vaihtoa suunniteltiin mutta luovuttiin ajatuksesta kun se olisi tullut maksamaan lähemmäs 800€, ilman tietoa siitä että ongelma olisi poistunut päiväjärjestyksestä. Moottorin vaihto takuumalliseen olisi maksanut töineen noin 3800€. Kun auton vaihtoarvo on noin 2000€ ja vähemmillä tai samoilla kilometreillä tarjolla ajokuntoisia katsastettuja myydään 3000€-4000€ hinnalla. päädyin luopumisen ajatukseen. Auto ei mene paaliin vaan lähtee kuljetuksessa maailmalle ja korjattavaksi jonnekin jossa korjaaminen kannattaa. Asia on osaltani selvä. Luotettava ja hyvin palvellut auto mutta aikansa kutakin, tämä kesti kahdeksan vuotta.