Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera viheltää

Aloittaja Tomppa77, kesäkuu 01, 2022, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tomppa77

Mikäköhän vois olla vikana kun Primera P12 2,2 tDi vm2005 alkanut viheltää kiihdyttäessä. Tasasessa ajossa ei kuulu mitään vihellystä.

Lähetetty minun moto g(30) laitteesta Tapatalkilla

Jylppy

Todennäköisesti pakosarjan ja turbon välinen tiiviste falskaa.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tomppa77

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - kesäkuu 01, 2022, 22:44:15
Ahdinletku kun vaihdettiin siihen, niin turbossa oli öljyä. Pääseekö se tuo  pakosarjan ja turbon välisen tiivisteen falskaamisen kautta sinne?

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: Tomppa77 - kesäkuu 02, 2022, 17:39:36
Ahdinletku kun vaihdettiin siihen, niin turbossa oli öljyä. Pääseekö se tuo  pakosarjan ja turbon välisen tiivisteen falskaamisen kautta sinne?

Ei tuo tiiviste vaikuta turbon öljyisyyteen, ahtimen voitelukierrosta se sinne päätyy. Pienissä määrissä suhteellisen "normaalia", mutta jos sitä on ahtoputkissa vähänkään enemmän, niin kannattaa katella paljonko on päittäis- ja poikittaisvälystä ahtimessa.

Eikös tuo ole YD22DDTi-koneella, paljonko ajettu? Näissä on monta ahdinta vaihdettu takuun piikkiin aikanaan (erään merkkiliikkeen huoltopäälliköltä kuultua). Omasta tuolla koneella varustetusta -06 primerasta tuli kiertokanki kurkkimaan öljypohjan läpi 418tkm kohdalla, todennäköisesti turbon siivestä pala päätynyt sylinteriin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tomppa77

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - kesäkuu 02, 2022, 19:40:39
Lainaus käyttäjältä: Tomppa77 - kesäkuu 02, 2022, 17:39:36

Ei tuo tiiviste vaikuta turbon öljyisyyteen, ahtimen voitelukierrosta se sinne päätyy. Pienissä määrissä suhteellisen "normaalia", mutta jos sitä on ahtoputkissa vähänkään enemmän, niin kannattaa katella paljonko on päittäis- ja poikittaisvälystä ahtimessa.

Eikös tuo ole YD22DDTi-koneella, paljonko ajettu? Näissä on monta ahdinta vaihdettu takuun piikkiin aikanaan (erään merkkiliikkeen huoltopäälliköltä kuultua). Omasta tuolla koneella varustetusta -06 primerasta tuli kiertokanki kurkkimaan öljypohjan läpi 418tkm kohdalla, todennäköisesti turbon siivestä pala päätynyt sylinteriin.
383tkm melkein mittarissa ja -05vm tuo on. Eli ei välttämättä turbo ole hajalla, vaan pakosarjan tiivisteet?

Jylppy

Niin, saattaahan se ite turbokin viheltää, jos alkaa olla ehtoopuolella. Mä kyllä tsekkaisin ensin sen tiivisteen, vuotokohta pitäis kyllä näkyä ihan paljaalla silmälläkin.

Itellä alkoi juurikin tuo tiiviste falskata, kun tehtiin jotain muuta remonttia siellä suunnalla - oli kiinnitysmutterit löystyneet jostain syystä.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tomppa77

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - kesäkuu 02, 2022, 22:29:39
Niin, saattaahan se ite turbokin viheltää, jos alkaa olla ehtoopuolella. Mä kyllä tsekkaisin ensin sen tiivisteen, vuotokohta pitäis kyllä näkyä ihan paljaalla silmälläkin.

Itellä alkoi juurikin tuo tiiviste falskata, kun tehtiin jotain muuta remonttia siellä suunnalla - oli kiinnitysmutterit löystyneet jostain syystä.
Kiitos tästä. Täytyy tarkistaa tuo

Tomppa77

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - kesäkuu 01, 2022, 22:44:15
Nyt huomasin semmoisen, että kunnolla kun kone lämmennyt, niin vihellys kiihdyttäessä vaimenee. Eli kylmänä viheltää kovempaa.