Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Akun vaihto Qashqaihin J11

Aloittaja Moto69, lokakuu 16, 2021, 10:11:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaskaipappa

Mulla kun oli tuo s/s ajoneuuvo, autoksihan vw ei voi sanoa niin vapaallehan se piti muistaakseni kepistä laittaa että sammui, ja taas sitten pykälä päälle ja polkemaan. en tykännyt, ss oli päältä pois ja joskuskun  unohtu laittamatta siitä tuli sitä sohlausta.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: kaskaipappa - joulukuu 27, 2021, 17:37:23
vapaallehan se piti muistaakseni kepistä laittaa että sammui, ja taas sitten pykälä päälle ja polkemaan.

Itsellä ihan vaki-proceduuri, auto vapaalle ja seistään sähkökäkän varassa. No joko S/S sitten sammuttaa auton tahi ei, mun toimintatapaa se ei muuta mitenkään. Ja kun pitää liikkelle lähteä, niin se käkkä kyllä vapauttaa itse itsensä, siitä tartte huolehtia. Yksi mainittava hyöty tästä on myös jarruvalottomuus, ei tillitetä täyspunaisilla sen takanaolijan lärviä, varsinkin pimeässä sokaista häntä 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08

cedricfan

Oma laskuri (diesel + DCT):
Työmatka per päivä 2x11 km ja läpi kaupungin eli useita liikennevaloja. Pyöristetään 20 km, niin työviikolle saa mukavasti yhteensä 100 km ajoa. Säästö kun S/S toimii on 1,5-2 itraa satasella. Sanotaan siis vaikkapa 2 € per viikko niin ollaan taas pyöristetty alaspäin.
Ja jos työviikkoja olisi vaikkapa 30 vuodessa sellaista, jotka tehdään tuo matka, ja S/S toimii, niin 60 € ilmaista rahaa kilahtaa kassaan.
Todellisuudessa mukaan lukien myös viikonlopun kaupunkipyöritykset ja alaspäin pyöristykset ollaan lähempänä satasta.
Mutta kuten totesin, riippuu paljon siitä, missä ajaa, eli onko pysähdyksiä valoihin. Tässä myös moottori+sisätilalämmitin tekee paljon, esilämmitetty moottori sekä hytti, ja S/S toimii nopeammin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Moto69

Jep, aina sitä viisastuu lisää. Pitää opetella sitä start/stoppia nyt sitten käyttämään. Tottahantoki muutama desilitrakin on säästöä. Kiitos valaistuksestanne.
Kymco Venox, Honda Shadow 600, Suzuki Intruder 800, Kawasaki VN800, Honda Shadow 1100, Kawasaki VN1500, Kawasaki Drifter 1500