Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra K14 kääntyvät sivupeilit

Aloittaja homer simpson, joulukuu 13, 2021, 19:47:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

homer simpson

Mahtaako tosiaan olla niin että Micran peilejä ei saa säädettyä kääntymättömiksi? Olen selannut auton valikkoa ja mitään peileihin liittyvää en ole löytänyt. Viime talvena uusittiin peili vielä takuuseen ja nyt on takuu jo ohitse ja toinenkin peili taitaa äänistä päätellen vedellä viimeisiään. Tulee turhan hinnakkaaksi tämä talviautoilu tätä menoa.

Jylppy

Onko auton käyttöohjekirjassa mainittu asiasta mitään?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

homer simpson

Täytyy vielä kerran käydä kirja lävitse. Kun huollatin auton sanoivat että auton valikosta ainakin yleensä löytyy peilienkin säädöt. Tuo jäätävä vesisade tuntuu olevan myrkkyä peileille. Pitäned marssia motonetiin ja ostaa sellainen harmaa huppu autolle.

homer simpson

Laakkosen kanssa asiaa on nyt selvitetty ja kyllä tuo alkaa siltä vaikuttamaan että peilien kääntöä ei Micrasta saa pois säädetyksi. Eli kannattaa hankkia talveksi peite joka peittää peilit. Tulee varmasti halvemmaksi kuin peilin uusiminen.

Torspo

Jotkin säädöt saattaa olla piilotettu ja säädettävissä vain obd kautta tietokoneella. Kannattaa käydä Autokeskuksessa kysymässä onko toiminto koodattavissa pois käytöstä tietokoneella.

Onko auton valikko englanniksi ?
Eikä löydy kohtaa "auto folding mirrors" ?

reilureiska

Micra 0.9 turbo acenta 2018.

Kyllä minulla ainakin saa ihan ratin säätimen valikoista kytkettyä peilit pois päältä. En muista minkä valikon alta löytyi, mutta kyllä se sieltä helposti löytyi. Olen käyttänyt sitten manuaalisesti kuljettajan oven napista jos on tarvinnut kääntää peilejä.

Välillä olen myös kesällä ruiskuttanut wd-40 peilin jalan muovien raosta ja käännellyt peilejä moneen kertaan ikäänkuin jumpaten niitä ettei niin helposti jää jumiin kun ei pitkään aikaa niitä käytä. Vaikea sanoa paljonko tota wd-40 sinne oikeisiin väleihin menee, mutta ainakin on yritetty. Oikean peilin takertelu on ilmeisesti tyyppivikana ainakin facebook micra k14 ryhmän mukaan.

https://wd40.fi/wd-40-tuotteet/wd-40-monitoimiaine/

Kebab

Lainaus käyttäjältä: reilureiska - helmikuu 22, 2022, 08:33:09
Välillä olen myös kesällä ruiskuttanut wd-40 peilin jalan muovien raosta ja käännellyt peilejä moneen kertaan ikäänkuin jumpaten niitä ettei niin helposti jää jumiin kun ei pitkään aikaa niitä käytä. Vaikea sanoa paljonko tota wd-40 sinne oikeisiin väleihin menee, mutta ainakin on yritetty.
Sivupeilit on niin suljettuja rakenteita ettei taida olla paljoakaan hyötyä sitä peilin ja jalan väliä voidella kun se ei käytännössä voitele mitään. Saman vaikutuksen saat kun peset auton. Sitä voitelua pitäisi saada sinne peilikotelon sisälle. Peililasin takaa on monesta automerkistä löytynyt pieni huoltoreikä jonne ruiskitut rasvat menevät suoraan peilin nivelelle.

Ariy

Micra k14 vm.2022 acenta.Tässä autossa ei valikosta saa muutettua sivupeilien automaattista kääntymistä.Jos kaukosäätimessä on se kääntyvä metalliavain niin sillä voi sulkea oven manuaalisesti.Keskuslukitus sulkee kaikki ovet ja peilit eivät käänny.
Lukituksen voi avata normaalisti nappia painamalla.Tätä kikkaa kannattaa käyttää talvisin ettei peilit rikkoonnu jos ne ovat jäässä.
Lukkosulaa lukkoon ja homma pelaa.