Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Qashqain hento "plump" ääni

Aloittaja Moto69, marraskuu 30, 2021, 10:25:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moto69

En tiedä kuvittelenko vain mutta Qashqaista (J11) kuuluu aikaajoin pienillä vaihteillä  sellainen oikein
hento plumb ääni ehkä silloin kun veto menee päälle. Toisaalta se ei ole haitannut eikä sitä ihan aina
noteeraa kun on niin pieni ääni. Joissakin forumeissa mainittiin että se voisi olla ominaisuus koska
moottori hieman liikkuu runkokehdossa. Jollain ECU päivityksellä sen saisi korjattua.
Olenko ihan hakoteillä ?  ;D

Joskus kytkinpoljin on aiemmin vähän uikuttanut, mutta nyt ei uikuta kun ujutin sinne öljyä, olisiko
sitten samasta asiasta kyse muttä äänensävy olisi muuttunut?
Kymco Venox, Honda Shadow 600, Suzuki Intruder 800, Kawasaki VN800, Honda Shadow 1100, Kawasaki VN1500, Kawasaki Drifter 1500

kaskaipappa

Kait ne on ihan ominaisuuksia, olen havainnut että kun laittaa vakkarin päälle niin se aiheuttaa nykimistä, vag korsenin autossa vastaavaa ei ollut, ehkä kaksoismassa pyörä tai sitten muutoin fiksumpi systeemi. Halpisautoissa pitää sietää aina jotain omituisuuksia joihin tämä mainitsemasi plum ilmiökin kuuluu.Mitään vikaa tuskin kuitenkaan on.

Moto69

Sen huomasin että ensimmäinen auto jossa vakkarin käyttö on ihanteellisinta ja helpointa käyttää, aina ennen olen sitä inhonnut muissa autoissa, nyt käytän sitä jatkuvasti. Vakkari ei aiheuta ainakaan minulla nykimisiä.

En kyllä vaihtais Qashqai autoa mihinkään Saksalaiseen autoon. Yleinen luotettavuus on näissä parasta A -luokkaa. Ja jos joku menee rikki, on se halpaa korjata. Onhan se nimetty jo ihan koko kansan autoksi, niin paljon sitä kaduilla kulkee. Seuraava on sitten täyssähköauto tai hybridi. Ei ikinä diesel autoa, eikä varsinkaan Saksalaista.  Hmm.. millä perustelet että Qashqai on "halpisauto" ?
Kymco Venox, Honda Shadow 600, Suzuki Intruder 800, Kawasaki VN800, Honda Shadow 1100, Kawasaki VN1500, Kawasaki Drifter 1500

kaskaipappa

Halpahan  tuollanen  "kassu " on muihin crossovereihin verrattuna. Ei yllä laadultaan ja ominaissuuksiltaan lainkaan esim mazda ford luokkaann, mut toimiihan tuo kun ei paremmasta tiedä. Valitettavasti nuo mainitsemani merkit ovat  hiukan arvokkaampia. Mutta ihan eri sarjaa kuin nämä kassut.

Moto69

Mites itse olet Qassusta tykännyt ja miksi päädyit juuri Qashqaihin?

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Moto69 - marraskuu 30, 2021, 19:09:08

Sen huomasin että ensimmäinen auto jossa vakkarin käyttö on ihanteellisinta ja helpointa käyttää, aina ennen olen sitä inhonnut muissa autoissa, nyt käytän sitä jatkuvasti. Vakkari ei aiheuta ainakaan minulla nykimisiä.

En kyllä vaihtais Qashqai autoa mihinkään Saksalaiseen autoon. Yleinen luotettavuus on näissä parasta A -luokkaa. Ja jos joku menee rikki, on se halpaa korjata. Onhan se nimetty jo ihan koko kansan autoksi, niin paljon sitä kaduilla kulkee. Seuraava on sitten täyssähköauto tai hybridi. Ei ikinä diesel autoa, eikä varsinkaan Saksalaista.  Hmm.. millä perustelet että Qashqai on "halpisauto" ?

Mitä noiden vakkareiden toimintaan tulee, niin pikkukoneissa ne ei tunnu toimivan. Mulla oli Volvo S40 1.6 koneella, ja siinä se oli melkoinen on-off. Kun koneessa ei ole vääntöä, eikä tuon toteutuskaan tuntunut olevan kaikkein hienostunein, niin sitä ei viitsinyt kyllä käyttää kuin tasaisella tiellä. Oli sitten ylä- tai alamäki, niin se oli jotenkin aina vähän myöhässä. Ja kulutus nousi sen kanssa noin litran sadalla. Sen sijaan näiden turbosaabbien kanssa, millä nyt ajelen, se toimii kuin ihmisen mieli. Ei tulis mieleenkään ajaa pitkää matkaa ilman.

Moto69

Ok, eri mieltä edelleen Qashqai 1.2 bensan kohdalla. Aivan mahtavaa menoa, kuten sanoin eka auto jossa vakkari oikeasti toimii kuin unelma. On ollut diesel Ford ja Peugeottia eikä yhdessäkään vakkari ole ollu varsinaisessa käytössä jo yksistään sen hankalan päällelaiton takia.  Ja kulutukseen en ole kylläkään kiinnittänyt huomiota. Pitääpä tuo seurata auton tietokoneesta nouseeko pitemmillä reissuilla keskikulutus. Nyt tosin talvi joka lisää muutenkin kulutusta.

kaskaipappa

Samoin,edellinen käry oli vw passat diesel  litranen, ja vakkarilla ajaessa ei mitään nykimisiä, mut tää kassu  pensakoneella ei tiedä alamaassa pitäskö kaasutella vai ei, ja kulutus ajotietokoneen mukaan on aina suurempi kuin omalla tossulla ajaessa. Kuitenkin sitä vakkaria käytän koska se tekee ajamisesta sujuvampaa. Kanssakulkijat kun ottaa huomioon.

kaskaipappa

Lainaus käyttäjältä: Moto69 - marraskuu 30, 2021, 20:04:09
No, tää nyt on vaan edullisempi pitää edelliseen diesel passatiin nähden. kauppa oli mielestäni kukkarolleni sopiva. Ja olen ajatellut että nää japsit jotenkin on sellasia yksinkertasia . Saksalainen sähköongelmineen ei enää oikein natsannut.Olemme tykänneet eikä mitään ongelmia ole ollut.

Moto69

Lainaus käyttäjältä: kaskaipappa - marraskuu 30, 2021, 21:51:35
Samoin,edellinen käry oli vw passat diesel  litranen, ja vakkarilla ajaessa ei mitään nykimisiä, mut tää kassu  pensakoneella ei tiedä alamaassa pitäskö kaasutella vai ei, ja kulutus ajotietokoneen mukaan on aina suurempi kuin omalla tossulla ajaessa. Kuitenkin sitä vakkaria käytän koska se tekee ajamisesta sujuvampaa. Kanssakulkijat kun ottaa huomioon.

ei oo nykimisiä vakkarilla (Qashqai 1.2 bensa (J11) ). Meno senkun vaan paranee :)

Moto69

Lainaus käyttäjältä: kaskaipappa - marraskuu 30, 2021, 21:56:40
Lainaus käyttäjältä: Moto69 - marraskuu 30, 2021, 20:04:09
No, tää nyt on vaan edullisempi pitää edelliseen diesel passatiin nähden. kauppa oli mielestäni kukkarolleni sopiva. Ja olen ajatellut että nää japsit jotenkin on sellasia yksinkertasia . Saksalainen sähköongelmineen ei enää oikein natsannut.Olemme tykänneet eikä mitään ongelmia ole ollut.

Täysin samaa mieltä! Nyt kun itsellenkin on tuota ikää ja kokemusta kertynyt kaikenlaisista kärryistä niin nimeomaan yksinkertaisuus on iso ja tärkeä pointti autoissa. Se oli minullakin yksi syy, mitä vähemmän autossa toimintoja niin sen parempi ja kestävämpi. Tämäkin malli on varustetasoista se yksinkertaisin. Kaikki pitää itse kääntää päälle, eli manuaalinen.

mcgangsta

Ittellä toiminut ainakin vakkari vanhassa j10 kuskusissa (1.6dci manuaali) oikein mallikkaasti aikoinaan. Eihän sitä ihan aina viitsinyt käyttää, jos tiesi, että pitää vaihteita vaihdella. Motarilla oli hyvä, niin ei tullut kaahattua turhan takia  ;D

Tässä uusimmassa tulokkaassa on automaattiloota, mutta en ole vielä edes testannut vakkaria. Eiköhän se pelitä yhtä hyvin tai paremmin  8)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Moto69

Lainaus käyttäjältä: mcgangsta - marraskuu 30, 2021, 22:45:22
Ittellä toiminut ainakin vakkari vanhassa j10 kuskusissa (1.6dci manuaali) oikein mallikkaasti aikoinaan. Eihän sitä ihan aina viitsinyt käyttää, jos tiesi, että pitää vaihteita vaihdella. Motarilla oli hyvä, niin ei tullut kaahattua turhan takia  ;D

Tässä uusimmassa tulokkaassa on automaattiloota, mutta en ole vielä edes testannut vakkaria. Eiköhän se pelitä yhtä hyvin tai paremmin  8)

Nimenomaan myös itse tykkään sitä motarilla käyttää, tulee ajettua laillisesti.

mies51

Minulla Auris 1.2T bensa v.2015. Vakkari ärsyttää, kun ei jaksa pitää nopeutta 6- vaihteella. Jos laitan vakkarin päälle mittarissa 82,  niin moottoritien myötämäessä voi nousta jopa 86:een ja vastamäessä laskea 78:aan. Tai 103 nousee 107:ään ja laskee 99:ään. Bensan kulutuksessa en ole havainnut eroa vakkari/ei, mutta Lahdentiellä kesän 120-125 mittarissa vie tietenkin  ainakin litran enemmän kuin talvinopeusrajoitus 100.

Moto69

Noniin, nyt takas varsinaiseen aiheeseen. Pörhön huoltomies koeajoi autoni ja tuo "plumb" ääni tulee kaasuläpästä joka on kuulemma normaalia.