Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

2003 d22 obd/ vikamuistien luku

Aloittaja akkuhappo, syyskuu 15, 2021, 18:36:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

akkuhappo

Moi.  Ihmettelen kun en pääse elm327 adapterilla, useamman ohjelman kanssa koitettu, chättäilemään auton kanssa. Vanhempi 98 primera vaati oman adapterinsa, onko näitten kanssa sama homma? Eikös obd myötä piti pistokkeen Olla standardia? Ja 2003 pitäisi kai obd olla? Arvostan vastausta, kiitti etukäteisesti. Ja autona otsikon mukaisesti Nissan d22 navara/ pickup

akkuhappo

mies51

Kyllä ELM327 laitteen pitäisi lukea OBD2 liittimestä moottorin vikakoodeja ja käynnissä ollessa jotain moottorin dataa. Sensijaan airbag- ja ABS jarrujen juttuja tuo laite ei lue. Niihin pitäis olla hienommat systeemit, joita on merkkikorjaamoissa. Tuon verran se lukee ainakin meidän Almera N16 1.5 v. 2003 autosta.

toukopouko

Onko se ELM-palikka toiminut missään muussa autossa? Itse ostin joskus sellaisen Kiinasta ja se ei oo toiminut missään autossa/puhelimessa eri applikaatioiden kanssa... Ei muodosta bluetooth-yhteyttä...
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

cedricfan

Kyllä se mulla toimi kaikissa joihin törkkäsin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

akkuhappo

On toiminut adapteri useammassa autossa, siksi ihmettelenkin tätä, että tarviiko jonkun tietyn ohjelman vielä. Ei ole mobiililaitteilla Nissanin consult appikaan auttanut asiaa, jos jollain toimiva ohjelma vinkkaa niin testataan...

akkuhappo

Car scanner on ollut toimivin muissa pirsseissä, mutta Nada tämän kanssa.... Valot kuitenkin syttyy palikkaan eli virta tuntuu kulkevan

mies51

Mulla onkin johdoilla OBD2een ja kannettavaan yhdistettävä tuo vanha ELM327. Kaveri osti tuollaisen halpis palikan bluetoothilla, mutta ei kai saanut sillä koskaan yhteyksiä.