Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan almera vaihdelaatikko

Aloittaja N16almeraaaa, elokuu 04, 2021, 12:34:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

N16almeraaaa

Osaakohan kukaan auttaa. Autossani sellainen vika, kun nostaa kytkimen lähteäkseen liikkeelle niin samalla kuuluu sellainen pieni ulahdus,ikäänkuin hankaava ääni. Ja myös juuri kun nostanut kytkimen ja auto lähtemässä liikkeelle, pieni metallinen kilahdus (joku korjaaja sanoi että joku lämpöpelti tyyppinen ääni). Nämä äänet katoaa, kun liikkeelle pääsen. Ja välillä jos tulen kakkosella esim kuitenkin risteykseen, ajan ikäänkuin kierrokset matalalla taas sellainen helähdys kilahdus. Mutta kun kierrokset nousee, ei ääntä. Myöskin jos vaihde vapaalla, ja painaa nopeasti kaasua, vielä pienempi kilahdus. Osaiskohan joku sanoa mistä tällainen vika? Ääni viittaisi se ujellus ilmeisesti painelaakeriin. Mutta se tärkein kysymys, pystyykö tuon tutkimaan jotenkin ja pois sulkea, että ei ole vaihteisto mäsänä. Muuta kuin irrottamalla vaihteisto. Kytkinremonti vielä menisi, mutta vaihteistoa ei viitsi alkaa korjaamaan 250 Tkm ajettuun autoon - 07 1.5 almeraan. Eli miten diagnosoida?

mies51

Diagnoosi pakoputken jäähdyttyä silmillä ja kädellä. Yksi lämpöpelti on pakosarjan etupuolella konehuoneessa, siitä ruostuu kiinnityskohdat jolloin se alkaa täristä. Toinen lämpöpelti auton alla suojaamassa, ettei kuuma katalysaattori sytytä ruohoa. Aja kuopan päälle, että mahdut näkemään ja kädellä kokeilemaan.