Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

qasqai vm2009 2.0l etuveto vetonivelen suojakumi

Aloittaja kalamies, heinäkuu 16, 2021, 19:57:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kalamies

Miten vaihdetaan qasqain sisempi vetonivelen suojakumi?kun ei tahdo löytää ohje videoita

mertsi1

riippuu käytettävissä olevista työkaluista. jos ei ole "tullimiestä" eli sitä paineilmalla toimivaa levityslaitetta, ni ulompi pää auki, sisemmästä kumista kiristyspannat poikki, vetoakseli käteen, sisemmästä akselin päästä lukitussokka irti, nivel (tai mikä onkaan se 3-lapainen osa nimeltään) irti, vanha kumi irti, uusi paikalleen, 3-lapainen osa kiinni, sokka paikalleen. putsataan laatikossa kiinni oleva "malja", laitetaan täyteen vaseliinia, vetoakseli paikalleen, kiristyspanta kiinni ja sitte kasataan toinen pää.

oletuksena siis, ettei kyseessä ole mikään renault-yhteistyön homeessa oleva hedelmä. ainakaan vuosituhannen alkupään lagunoista ei saa purettua sisempää vetoniveltä lainkaan vaan on hommattava uusi akseli.

kalamies

Lähteekö vetoakseli laatikosta irti helposti?