Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

qashqai -15 mystinen jäähdytinnesteen käärmepesä vuoto

Aloittaja VonAslak, heinäkuu 13, 2021, 16:54:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VonAslak

Heppaleijaa! Ensimmäinen viestini tälle palstalle alkaa nyt, nauttikaa!

Sain viime tiistaina soiton hellultani töihin, että otsikon mukainen ajoneuvonsa sylkäisi nesteet pihalle paikallisen tokmannin edessä. Urhean ritarin lailla saavuin paikalle totetamaan tapahtuneen, ja kyllä, kaikki nesteet löytyivät auton alta ja sen lähiympäristöstä. Kuulustellessani silminnäkijöitä sain tilanteesta kuvan, että auto oli sylkenyt nesteensä hurmoksellisella voimalla pihalle sumupilven saattelemana, ja tämä kaikki oli käynyt vain sekunneissa. Onneksi mielitiettyni oli sammuttanut auton.

Ajoneuvo hinattiin paikalliselle huoltsikalle tutkittavaksi, jossa vuoto saatiin paikallistettua johonkin pirun käärmeenpesään moottorin ja syylärin välissä, eli joku muovi mölli johon tulee ja lähtee letkuja, käsittääkseni myös alavesiletku. Vuoto on todella radikaali, sillä huoltoukkelin mukaan nesteet tyhjeni sitä mukaa kuin täytti, niin ettei paisarissa pysynyt. Korjaamo eikä maahantuoja eivät vain satu tietämään mikä tämä mölliskö lieneekään, eikä sitä näy maahantuojan laittamissa räjäytyskuvissakaan. Osaako joku sanoa mikä tämä mölliskö on, ja vielä mahtavampaa olisi jos osaisi kertoa osan oem numeron.

Kiitos jo etukäteen!
EDIT: pikku tarkennuksia

cedricfan

#1
Moottorinkin voisi kertoa, kun suattaapi kovasti olla siitäkin riippuvainen mölli.
Saati sitten kuva, se olisi aina kiva.
Mutta noin eka veikkaus on termostaatti.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40