Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Jarrunesteen vaihto Almera N16:aan.

Aloittaja mies51, kesäkuu 24, 2021, 18:01:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mies51

Mikä on paras tapa vaihtaa jarrunesteet Almeraan?

- Takaiskuventtiilillä varustettu jarrunesteen vaihtopullo ilmausnippaan ja polkimella pumppaus. Ilmausjärjestys?

- Ilmausnipasta jollain alipaine-imuilmauslaitteella.

- Ilmausnipasta letku pullon nesteeseen. Paineilmauslaite säiliön korkin tilalle ja paine työntää nestettä vauhdilla ulos ilmausnipoista. Yhtä paineilmauslaitetta kokeilin, osoittautui sudeksi: Se otti 1,3 bar painetta vararenkaasta, mutta sen korkki oli liian väljä, joten puhalsi puoli litraa hetkessä pihalle korkin raosta. Ilmausnippaa en ehtinyt edes avata.

- Joku muu ilmauslaite?

Pitääkö ABS jarruja ilmatessa olla virta päällä, käynnissä, virta poissa, akunkenkä irti tai muuta?

Volvomania

Öljypiste (oilpoint). Vie sinne, niin pääset helpommalla.
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

cedricfan

Ilmausnipasta alipaineella on se korjaamoiden yleisin tapa. Toki nuo kaikki toimii. ABSeilla yleensä kauimmainen ensin. Ja sikäli tässä kohtaa voi korjaamo olla tosiaan fiksu paikka, että laiteinvestointi ei ole pieni, ja korjaamoilla on myös keraaminen kuumennin. jolla se kiinni ryytynyt ilmaruuvi aukeaa menemättä poikki.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Volvomania

Komppaan edellistä viestiä siksi, että ensinnäkin ilmaruuvit on usein ruosteessa ja vanhan auton jarrunesteiden vaihto voi olla se viimeinen kerta sille autolle. Omaani olen pyrkinyt huoltamaan 5- vuoden tähtäimellä. Sen jälkeen pitää katsoa tilanne uudelleen, vuosi kerrallaan.

Volvomania

Taisi maksaa öljypisteellä jarrunesteet ja vaihdelaatikon öljyt yhteensä 120 euroa. Siihen hintaan en alkaisi itse vaihtamaan. Auton ikä huomioiden, olen pyrkinyt tähtäämään sinne Max. 5-vuoden päähän, että jos ei isompaa hajoa, niin siellä se paali odottaa....

mertsi1

Syy lienee selvä kiinniruostuneisiin ilmausruuveihin: jarrunesteitä ei ole vaihdettu huolto-ohjelman mukaan. Jos ne nipat käyttää auki 2-3 vuoden välein, ei jumittumista tapahdu.