Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Qashqai veturina.

Aloittaja ILVES-Joe, helmikuu 19, 2021, 20:43:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ILVES-Joe

Silmäilin noita Qashqaita josko sellaisen käyttöpeliksi hankkisi.
Niissä on melko vaatimaton vetomassa, vain 1400kg, sama on 2.0 moottorilla kaksi ja nelivetoisena.
Toki nykyisessä britissäni eli T22 Avensiksessa on vain 1300kg mutta puhtia riittää trailerin kiskomiseen.

Miten Qashqai vetää? 110kw on tehoa että pitäisi onnistua hyvin verrattuna Aven 85kw.

Onko Qashqai mahdollista saada pakettiautoksi? Ainakaan yhtään ei ole myynnissä vaikka muuten niitä on ihan hemmetisti tarjolla.
Pakettiautoksi saaminen olisi ehdoton vaatimus koska 90% ajoistani ajan yksin.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

HiTec

Ihan kokemuksesta Qashqai 1.6dCi 130 man.vaihteisena nelikkona (J11) nyppii 1800kg että heilahtaa, sen verran iloseen tuo meidänkin 1700kg kok.massainen koppi perässä tuli. Ja nelivetoisuus tosiaan on sitä, märällä nurtsilla lukot päälle ja niin vain lähtee karavaani taas ilosesti liikkelle, etuvetoisten jäädessä lähinnä vain ruopimaan multaa :)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08

745

Hinattiin kakkoskorisella 1.5d manuaali qashqailla K10 micra helsingistä 40km kohtalaisen huonoilla renkailla eikä ollut vetokyvyssä moittimista, jäinen ylämäkikin päästiin pihaan ongelmitta

mcgangsta

#3
Lainaus käyttäjältä: ILVES-Joe - helmikuu 19, 2021, 20:43:33
Onko Qashqai mahdollista saada pakettiautoksi? Ainakaan yhtään ei ole myynnissä vaikka muuten niitä on ihan hemmetisti tarjolla.
Pakettiautoksi saaminen olisi ehdoton vaatimus koska 90% ajoistani ajan yksin.

Miksipä ei? Nopean guugletuksen perusteella oli myyty 1.5dCi, joka oli pakuksi rekisteröity.

Itse en ole vetänyt mittään muutaku omaa persausta, niin en osaa sanoa mimmoinen on, mutta HiTecillä on hyvin kokemusta. Itsellä oli Qashqai tuo 1.6dCi ja nyt on X-Trail samalla motilla. Hyvin se jaksaa vääntää.

EDIT: huutokaupassa on tuollainen 1.5 paku: https://huutokaupat.com/2530758/nissan-qashqai-2010-15-l-diesel-pakettiauto-webasto-kaukosaadolla-katsastus-821
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Jakopää

#4
Mä oon käsittänyt, että huutokaupoissa myydään ongelmatapauksia, kun ei niistä muuten eroon pääse... joten kannattaa olla varovainen... korjatkaa, jos olen väärässä...

Mitenkä lienee virhevastuiden yms. kanssa?





AkiH

Huutokauppavehkeet ovat pientä riskibisnestä. Hyviäkin on tullut huudettua, mutta esimerkkejä löytyy hieman heikommistakin yksilöistä. Tutustumassa kannattaa käydä paikanpäällä, jos mahdollista. Tai sitten tehdä niin kuin minä ja huudella sokkona.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

mikan

Toissa kesänä ostin huutokaupasta 9-5 Saabin. Se osoittautui erittäin hyväksi ostokseksi. Takalokarin kaaret korjattiin maalamossa ja muuten tein perushuollon ja vaihdoin venakopan tiivisteen. Sitten kun auton tarve poistui, niin myin sen pois muutaman satasen kalliimmalla. Tämä Saab tosin oli just katsastettu.
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

cedricfan

Ja sitten moni hakee huutokaupassa sitä korkeinta sen hetkistä hintaa autolle. Eli kokeilee paljonko voisi saada.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - helmikuu 20, 2021, 04:42:48
Mä oon käsittänyt, että huutokaupoissa myydään ongelmatapauksia, kun ei niistä muuten eroon pääse... joten kannattaa olla varovainen... korjatkaa, jos olen väärässä...

Mitenkä lienee virhevastuiden yms. kanssa?

Tämän maininta oli lähinnä sitä varten, että aloittaja kysyi "saako pakuksi" ja tuo löytyi suoraan myynnistä. Ei siis suoranaisesti ollut vihje ostoa varten.

Jos onnistuu halvalla saamaan valmiiksi rekisteröidyn, niin saattaahan siinä käydä hyväkin tuuri  8)

Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

ILVES-Joe

Mikäli päädyn Qashqaihin niin se on neliveto 2 litraisella moottorilla pakettiautona.
Muitakin vaihtoehtoja kyllä etsin muistakin merkeistä.
Jotkut kertovat että nuo Relluun perustuvina olisivat hinausautojen suosimaa kalustoa.
Mikä niistä hajoaa jos on hajotakseen.

Nykyinen brittipakufarkku palvelee vähintään vuoden kun juuri katsastettu.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Kebab

Lainaus käyttäjältä: ILVES-Joe - helmikuu 20, 2021, 21:44:59
Jotkut kertovat että nuo Relluun perustuvina olisivat hinausautojen suosimaa kalustoa.
Esson baarista päivää...

Taitaa olla niin päin että rellut on tehty qashqain pohjalta. Jos Nissan joutuu lavetille niin se on ihan oman suunnittelun tulosta.

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Kebab - helmikuu 21, 2021, 15:16:40
Lainaus käyttäjältä: ILVES-Joe - helmikuu 20, 2021, 21:44:59
Jotkut kertovat että nuo Relluun perustuvina olisivat hinausautojen suosimaa kalustoa.
Esson baarista päivää...

Taitaa olla niin päin että rellut on tehty qashqain pohjalta. Jos Nissan joutuu lavetille niin se on ihan oman suunnittelun tulosta.

Eipä taida olla oikein kumminkaanpäin, vaan kaikki on alusta asti tehty yhteistyönä. Usein jopa noissa yhteisissä pohjalevyissä Rellun mallit ovat tulleet ensin. Qashqai J11 oli sinänsä poikkeus, CMF-C/D pohjalevy tuli siihen ekana konsernissa. siitä huolimatta, alusta asti rakenne on suunniteltu koko allianssin käyttöön.