Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Kaasupolin takertelee

Aloittaja keke151, tammikuu 06, 2021, 18:02:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keke151

Almeran kaasupolin takertelee,tympäsee esim.valoista lähtö kun poljin ei tahdo totella käskyä,onkohan mekanismi viallinen.

mies51

Voisko mekanismi olla vain voiteeton? Tarkista ja voitele.

Desperate child

Mikä almera? N16 alkupään almerat ja N15 almerat on vaijerilla, äidillä oli vuosia sitten tuommoinen 2001 N16 almera ja siinä oli ihmeellistä jumitusta kaasupolkimessa, kaasupoljin ikäänkuin tarttui aina välillä yläasentoon ja joutui suuremmalla voimalla painamaan kunnes äkisti lähti liikkeelle, ei ikinä tutkittu tai korjattu mutta jostain ite päädyin epäilykseen että olisiko kaasuläppäkotelossa ollut karstaa/huohotusöljyä tahmaantunut niin että kaasuläppä jumitti aina kiinni ollessaan. Muistaakseni vaijerit ym. oli ok. Mutta tästä on kuitenkin 10 vuotta aikaa niin on ihan haalistuneita muistikuvia.
Uudemman pään N16 almeroissa olikin sähköisesti ohjattu kaasuläppä ja en itse ainakaan ikinä päässyt sinuiksi sen kanssa, reagoi jotenkin ärsyttävästi viiveellä ja kierrokset helposti karkasi kun yritti lähteä nätisti liikkeelle.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Jakopää

Niin, eihän sitä kannata kertoa, mikä Almera se on... täällä sitten hierotaan kristallipalloja.  :D

Itselläni N15 Almera ja kaasupoljien ei ole jumitellut, johtuisikohan siitä, että tulee käytettyä sitä koko liikeradalta.  ;)

Konehuoneen puoleltä olen joskus vaijerin ja siihen liittyvän voidellut, kaasuläpässä en nähnyt likaa kun joskus

sinne kurkistelin. Voisikohan RE85 viina pitää sitä puhtaana? Oli mulla pitkään EGR:kin poissa käytöstä, että sekin voi vaikuttaa.

Noita sähköisiä kaasupolkimiahan kutsutaan toivomuspolkimiksi(?), tietokone päättää kaikesta, kuski toivoo.

mies51

Jos ei vaijeri voitelemalla parane, osta uusi vaijeri.