Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Mittaristo-ongelmat

Aloittaja Jakopää, heinäkuu 14, 2020, 21:26:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jakopää

Mikähän vaivaa Almeran mittaristoa? Keväällä alkoi kierroslukumittari temppuamaan, mittarin neula alkoi toisinaan hyppiä nollan ja todellisen lukeman välillä tai sitten vaan ei suostunut
näyttämään muuta kuin nollaa... Vika on sittemmin pahentunut ja nykyään ei suostu yleensä toimimaan olleenkaan.

Uutena vikana on myös jäähdytysveden lämpömittari, se aloittanut näyttämään omiaan. Välillä nousee lämpöjen mukana normaalisti, toisinaan ei. Toisinaan saattaa näyttää normaalia ja
sitten laskeutua pohjalle tai näyttää puolilämmintä.  ???

Olisiko ehdottaa jotain todennäköisiä vikakohteita?

chery

Onko kyseessä N15 vai N16 Almera?
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Jakopää

mertsi1

Mittaristossa kylmäjuotoksia... tyyppivika.

Jakopää

Mittaristo on ollut irti, ei silmäillen näkynyt mitään poikkeavaa...

chery

Kannattaa kaikki juostopisteet käydä kuuman kolvin kanssa läpi. Juotos voi päällepäin näyttää ehjältä. Mulla on ylimääräinen mittaristo jos tulee tarvetta ;)

Jakopää

Laitetaan korva taa.  :) Mistä tuo käyntinopeustieto tulee tai missä on lämpömittarille tiedon antava anturi?
Jos kattelis vähä johtoja ja liittimiä.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: chery - heinäkuu 15, 2020, 20:55:55
Kannattaa kaikki juostopisteet käydä kuuman kolvin kanssa läpi. Juotos voi päällepäin näyttää ehjältä.   ...
Ei näytä jos on juotosten kanssa ollut tekemisissä yhtään enempää... mutta se on totta, että kaikki juotokset vaan reilusti uusiksi.
Jos osaa juottaa  :-\
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Mies

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - heinäkuu 15, 2020, 21:18:01
Laitetaan korva taa.  :) Mistä tuo käyntinopeustieto tulee tai missä on lämpömittarille tiedon antava anturi?
Jos kattelis vähä johtoja ja liittimiä.

Voihan nuokin käydä tietty läpi, mutta satavarmasti on mittaristossa itsessään se vika...niinkuin jo todettu.

On noissa ns. tyyppivika.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Nugetti

Onko kukaan paneutunut tarkemmin, mikä sieltä mittaristosta kyrvähtää? Varmaankin kymmeniä N15 tullut vastaan joissa ei kierroslukumittari toimi. Itse olen ollut siinä käsityksessä että juotosvika se näiden kohdalla ei ole.

chery

Joo olis kanssa kiva tietää et mikä sieltä hajoaa. Omasssa Allussa ei oo muuta vikaa (vielä) ollut mittaristossa kuin se että kilometrit hävisi taulusta joskus, välillä joka kerta kun lähti ajamaan ja joskus toimi pidempään. Kojelautaa läimäyttämällä tulivat takaisin. Nyt toiminut toista vuotta kun lämmittelin juotokset.

Jakopää

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - heinäkuu 16, 2020, 00:20:08
Lainaus käyttäjältä: chery - heinäkuu 15, 2020, 20:55:55
Kannattaa kaikki juostopisteet käydä kuuman kolvin kanssa läpi. Juotos voi päällepäin näyttää ehjältä.   ...
Ei näytä jos on juotosten kanssa ollut tekemisissä yhtään enempää... mutta se on totta, että kaikki juotokset vaan reilusti uusiksi.
Jos osaa juottaa  :-\

Melkoinen savotta näytti olevan kaiken uudelleen juottaminen... ja jos sekään ei takaa toimivuutta. En nyt ihan tarkkaan muista, mutta mittaristoa olisi pitänyt purkaa päästäkseen tekemään
juotokset uusiksi...

Jakopää

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - heinäkuu 16, 2020, 14:51:37
Onko kukaan paneutunut tarkemmin, mikä sieltä mittaristosta kyrvähtää? Varmaankin kymmeniä N15 tullut vastaan joissa ei kierroslukumittari toimi. Itse olen ollut siinä käsityksessä että juotosvika se näiden kohdalla ei ole.

Mikä muu vika se voisi olla kuin juotosvika? Joku kondesaattori tms. väsähtänyt? Jos olisi ns. varma tieto, niin voisi yrittää korjata, muuten saa olla...

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - heinäkuu 18, 2020, 21:33:02
Lainaus käyttäjältä: Nugetti - heinäkuu 16, 2020, 14:51:37

Mikä muu vika se voisi olla kuin juotosvika? Joku kondesaattori tms. väsähtänyt? Jos olisi ns. varma tieto, niin voisi yrittää korjata, muuten saa olla...
Vastauksen saamiseksi pitäisi olla labravirtalähde / signaaligeneraattori ja katsoa mihin asti kierroslukusignaali piirilevyllä pääsee. Voi olla joku yksittäinen passiivikomponentti mikä väsähtää tai vaikka se itse mittarin "moottori", mene ja tiedä.