Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Äänekäs Almera?

Aloittaja ESH, kesäkuu 07, 2020, 09:51:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ESH

Onko Almeran omistajilla ollut meluisia autoja? Mulla tuo Almera on aika meluinen, olisi kuulosuojaimet paikallaan. Oletteko lisänneet äänieristystä? Renkaat Viking citytech 2. Renkaita olen epäillyt mutta kun talvirenkailla sama juttu.

Nugetti

N15 korisessa sisämeteli on melko korkea. N16 ehkä aavistuksen vähemmän.

Itse eristelin N15 korisesta ovet, lattian sekä myöhemmin katon. Ovi + lattiaeristelyllä ei kauheasti meluun ollut vaikutusta, mutta ovikaiuttimet soivat mielettömän paljon paremmin. Oli hauska verrata eristettyä ja eristämätöntä ovea.

Vasta katon eristäminen auttoi sisämeluun jonkun verran, mutta ei siitä mitään E-Mersua saa tekemälläkään.

Tarkistele pyöränlaakerit, itse vaihtelin joka nurkkaan 240-300 tkm välillä. Etulaakerit erityisesti oli yhdessä kohtaa lopussa ja pitivät melkoista vollotusta.

EDIT: Niin, ja varmista ettei missään ole ruostereikiä, (esim. takakontin verhoilujen alla) niistä tulee kyllä makeasti tien äänet sisälle.

ESH

Kyllä on vaihdettu pyöränlaakerit ja vaihteisto laakeroitu. Ei auta, ajettaessa käytettävä kuulosuojaimia. Melu tasaisella kestopäällysteellä 80 vauhdissa noin 76 dB. Paska juttu kun muuten ihan mukava ajokki.

mertsi1

Heitä nyt ihan ensimmäiseks ne Viking-merkkiset renkaat laiturin ja veneen väliin. Tilalle jotain vähän pehmeämpää...

ESH

Kyllä se mielessä on käynyt, että renkaat voi olla syy meluun. Kuitenkin talvirenkailla myös meluisa. Laskin ilmanpainetta 0,3 baria ja ehkä hieman hiljaisempi mutta kyllä jyrää vieläkin.

mertsi1

Todennäköisesti talvirenkaat on ihan yhtä jätteet. Ei siellä pitäis mitään kuulosuojaimia tarvita normaalikuuloisen ihmisen. Eri asia tietysti jos on parempi kuulo kuin lepakolla...

cedricfan

"Talvirenkaat" = nasta vai kitka?
Kitkat on usein jopa suvikumeja hiljaisemmat, huonot nastat taas karmeat :o
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

mies51

- Onkohan etupyörien aurauskulmat kunnossa? Väärät aurauskulmat painavat laakereita ajaessa.
- Meidän N16 Sedan oli meluisa ennenkuin vaihteisto meni. Ei kuullut radiota kunnolla. Kunnostetulla vaihteistolla ja uusilla etupyörien laakereilla on ollut kohtuullinen melu. Moni uusi auto meluisampikin.

ESH

Vertaan aina mersuun ja renun meganeen tuota melua ja kyllä tämä on paljon meluisampi. melutaso noin 3 dB korkeampi. Voi olla, että melun taajuus on sellainen , että se ottaa korviin.