Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

bensapumpun rele.

Aloittaja Jii Remes, maaliskuu 16, 2020, 12:20:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jii Remes

terve,

1.4 vm 98 almera on temppuillu käymisen ja käynnistyksen kanssa. sitten erään marketin pihalla sammumistempun tapahduttua sormeilin kuskinpuolella olevassa sulakelaatikossa olevia releitä ja olin bongaavinani, että kun keskimmäisestä releestä muovikuoren poistettuani ja painaessani siinä olevaa kielekettä siihen napaan mihin sen pitäisi ottaa auto käynnistyi. sain temppuiltua itseni himaan ja annoin romun pari päivää olla. tänään taas asiaan palattuani huomasin sulakeboksisa olevien releiden olevan samanlaisia ja vaihdoin keskimmäisen ja vasemmanpuoleisen releen paikkaa(keskimmäisen siis oletan olevan tuo bensapumpun rele) ja auto lähti kuin palmun alta ja toimi miten pitää kun kävin kierroksen ajamassa. voiko pitää paikkaansa, että nuo releet on samanlaisia ja mistä saisi uuden mokoman, ettei tarvisi merkkiliikkeseen pers'auki rallatella, kuutisenkybää kuitenkin huutavat moisesta. ei kuitenkaan miltään äärimmäisen erikoiselta palikalta vaikuta jos niitä on siellä kolme samanlaista vierekkäin.

kiitosta etukäteen jo joku asialle paremmin vihkiytynyt viitsisi asiaa vähän puida, nyt lähden testaileen mihin kohti tamperetta tuo kottero tällä kertaa jättää.

chery

Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Kamraatti

Onko tuo bensapumpun rele siis kuljettajan puolella? Mulla on tulossa työn alle -96 Almera joka "sahaa muttei käynnisty". Bensapumpulle ei todennäköisesti tule virtaa kun ei kuulemma kuulu sitä surinaa mikä tavallisesti on kuulunut.
Sulakerasiassa (sisällä kuljettajan puolella) oleva on todettu ehjäksi.

Olen nähnyt jossain kuvan/piirustuksen jossa kyseinen rele olisi vänkärin puolella kojelaudan alla.

chery

Lainaus käyttäjältä: Kamraatti - maaliskuu 29, 2020, 13:43:05
Onko tuo bensapumpun rele siis kuljettajan puolella? Mulla on tulossa työn alle -96 Almera joka "sahaa muttei käynnisty". Bensapumpulle ei todennäköisesti tule virtaa kun ei kuulemma kuulu sitä surinaa mikä tavallisesti on kuulunut.
Sulakerasiassa (sisällä kuljettajan puolella) oleva on todettu ehjäksi.

Olen nähnyt jossain kuvan/piirustuksen jossa kyseinen rele olisi vänkärin puolella kojelaudan alla.
Heitetään veikkauksena että olisko tässäkin virranjakajan sytytysyksikkö rikki? Eli toinen jakaja tilalle tai uusi yksikkö esim. tuolta https://www.aliexpress.com/item/32922538259.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.f78c4c4dJtPLIW

Varmista vaan että liittimet on samanlaiset. Toki kannattaa katsoa että pumppu/rele on kunnossa.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Kamraatti

Tuota releen sijaintipaikkaa olin aluksi selvittämässä. Autoa on kuulemma jo alustavasti tutkittu mutta apukuskin puolelta jalkatilasta tai hanskalokeron takaa ei ole löytynyt releitä.

toukopouko

ECU maadoittaa releen ohjauksen, kun sytytysvirta on kytketty ja moottori pyörii. Releen voi toki yrittää ohittaa, jos vika olisi siinä, mutta todennäkösesti virranjakajan sisällä vika ja sieltä ei tuu pyörimistietoa ECU:lle ja pumpullekaan ei tule virtaa.
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

Kamraatti

Kiitokset ohjeista Toukopouko + kumpp. :D