Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Qasqai 2013 kännykän bluetooth-yhteys

Aloittaja parila, joulukuu 20, 2019, 17:09:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

parila

Käytössäni on Qashqai J10 vm. 2013. Alkuvuosina kännykän bluetooth-yhteys toimi tarpeeksi hyvin. Tosin silloinkin puhelimen yhteystiedot latautuivat aika hitaasti auton järjestelmään.
Nyt kun kytken kännykän bluetoothin päälle, niin se kyllä yhdistyy auton bluetooth-yhteyteen ja toimiikin puhelimena. Kuitenkin kännykkään tulee viesti: 'PBAP-pyyntö NISSAN CONNECT pyytää yhteyst..'. Kun valitsen sen niin ruutuun tulee uusi viesti: 'PBAP-pyyntö NISSAN CONNECT pyytää yhteystietojesi ja puheluhistoriasi käyttöoikeutta. Annetaanko käyttöoikeus (NISSAN CONNECT)?' Vastaus vaihtoehdot ovat Ei ja Kyllä. Vastaan kumman tahansa, niin mitään ei tapahdu.
Aikaisemmin puhelimesta meni yhteystiedot auton omaan järjestelmään, mutta nyt niitä ei saa millään yhdistettyä. Olisi nimittäin mukava kun saisi auton näytöltä valita puhelinyhteyden mihin soittaa. Nyt täytyy yhteys valita puhelimesta.
Onko kenelläkään ohjetta miten minun pitäisi toimia, jotta yhteys saadaan toimimaan niin kun sen pitäisi?

Vaari 68

Melko haasteellinen tuo on ohjelmoida.En ole kokeillut edes saako numeroita talletettua autoon.Ja yksi ongelma mulla kun ei saa edellisen omistajan puhelinta luettelosta pois.Muutoin on kyllä erittäin hyvä käytellä.Eikä kuuluvuudessa ole ongelmaa.

jarihki

Jos täältä ei löydy ratkaisua ongemaan, kokeile juutubea esimerkiksi hakusanalla "nissan bluetooth problems". Taululle läsähtää ziljoona sivua. Mä olen löytänyt moneen ongelmaan sieltä ratkaisun Primerani ongelmiin. 

Tero-75

Oletko kokeillut erottaa ja uudelleenyhdistää puhelimen ja soittimen?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Vaari 68

Sen kummemmin  tätä dataa tuntematta, olisko apua kun poistaa sen puhelimen auton luettelosta ja alkaa ihan puhtaalta pöydältä sen asennuksen.Tänään ihan huvin vuoksi/aikani kuluksi räpelsin tuota, ja kun sen logiikan hookaa niin sehän jopa toimii.Siis saapi ne numerotkin talletettua ja luettelosta valitsee mihin pitää soitella niin  vuotiaallekin jopa pelaa. Likimain melkoisen helppoa tällaiselle 70 vuotiaallekin joka ei mitään näppäilykursseja ole opiskellut.Yhden sormen tekniikalla näppistäkin käytän.